Overslaan en naar de inhoud gaan

RAI geeft bezoekers gepersonaliseerde adviezen met hulp van kunstmatige intelligentie

Met de introductie doet AI-technologie nu ook zijn intrede in de evenementenwereld.
Miniatuurvoorbeeld
© RAI
Miniatuurvoorbeeld
© RAI

Recommenders die op basis van persoonlijke interesses en andere data content of producten aanbevelen, zijn voor bekend van online partijen als Spotify en Netflix. Met de introductie van deze technologie bij de RAI doet AI-technologie nu ook zijn intrede in de evenementenwereld. De introductie vindt vandaag plaats in een toepasselijke omgeving: de AI Expo Europe 2018.

related partner content for mobile comes here

Het idee achter de inzet van recommenders is dat bezoekers aanbevelingen ontvangen die zijn gebaseerd op hun persoonlijke interesses en gedrag, maar ook van dat andere bezoekers. ‘Zo kunnen we gegevens, zoals reviews of gedrag, vertalen naar relevante, gepersonaliseerde, maar soms ook verrassende aanbevelingen,’  zegt Pieter Bons, datawetenschapper bij Ortec, het bedrijf dat tekent voor de ontwikkeling van de recommender applicatie die Rai gaat inzetten.

 

Visitor Journey

RAI organiseert jaarlijks tientallen beurzen, zoals de Horecava en de Huishoudbeurs, en ziet het als belangrijkste doel om ‘bezoekers en exposanten op inspirerende wijze samen te brengen’. ‘Hoe beter wij onze bezoekers begrijpen, hoe beter wij in staat zijn inspirerende ontmoetingen te faciliteren met relevante exposanten,’ zegt RAI's cio (chief intelligence officer) Bret Baas.

Bij het testen zag hij dat er meer en betere ontmoetingen plaatsvonden tussen bezoekers en exposantenten. ‘Daarom zetten we de technologie nu in voor al onze zelf georganiseerde evenementen. We zijn begonnen met het sturen van persoonlijke aanbevelingen aan bezoekers voorafgaand aan hun beursbezoek en bouwen dit nu uit naar de oriëntatiefase, de reisvoorbereiding en de nazorgfase. Zo kunnen we bezoekers langs de hele visitor journey helpen meer waarde uit onze evenementen te halen.’


Hoge verwachtingen

Bons heeft hoge verwachtingen van de AI-gestuurde technologie op de beursvloer. Zo is het mogelijk om inzichten uit de recommender te gebruiken om de beursruimte slimmer in te richten, in lijn met de informatiebehoeften van bezoekers. Ook kunnen organisatoren hiermee nieuwe onderwerpen ontdekken die op een beurs behandeld moeten worden. Hij verwacht dat AI-technologie ook in sectoren zoals de reis-, retail- en mediabranche, een grote rol gaat spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in