Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony-imperium hangt in de touwen

Het gaat niet meer zo lekker met Sony. Ooit liepen de Japanners voorop. Maar van hun innovatiefront komt al jaren geen nieuws meer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neem de nieuwe dvd-technologie. Die komt van het Koreaanse Samsung, en Sony hobbelt er achteraan. Dat was pakweg tien jaar geleden ondenkbaar. Sony kan niet eeuwig blijven teren op het succes van zijn Playstation.
Vorig jaar kwam de Japanse gigant zelfs met een dramatische winstwaarschuwing. In het laatste kwartaal 2003 maakte Sony alleen al een verlies van 927 miljoen dollar. Natuurlijk hebben concurrenten het ook las-tig, maar die schrijven toch alweer zwarte cijfers. Het kernprobleem van Sony: het doet heel veel, maar blinkt nergens meer in uit. Baanbrekende innovaties? Nul komma nul. Van de omzet komt 66 procent uit elektronica, maar daar zijn de marges inmiddels flinterdun. De winsten uit melkkoe Playstation hollen achteruit. In de muziekdivisie lijdt Sony zwaar onder de internetpiraterij en teruglopende cd-verkopen. Sony’s Hollywood-studio’s leverden, met kaskrakers als Spider Man en Men in Black II, in 2003 aanvankelijk nog megarecettes op, maar ook daar zit de klad er inmiddels in.

related partner content for mobile comes here

Bron: Manager Magazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in