Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktonderzoeker moet zich positioneren

Wat wordt de toekomst van de marktonderzoeker: databoer of consultant klantkennis?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het valt te verwachten dat data steeds meer een commodity worden. Ook een dataleverancier zal meer-waarde moeten toevoegen en strategisch marktinzicht erbij leveren om niet al te zeer af te zakken in de ke-ten. Omgekeerd zal de consultant een bottom-up consultant zijn, niet een visionair die orakelt aan de direc-tietafel maar een adviseur die inzicht in de markt kan vertalen in managementtaal. De twee uitersten – leve-rancier versus consultant – komen dan al snel weer dichter bij elkaar.
Wat worden de belangrijke ontwikkelingsstappen voor de bedrijfstak:

related partner content for mobile comes here
  • Bruggen leren bouwen tussen data en beslissen.
  • Een nieuw marktonderzoeksparadigma ontwikkelen – data en analytische vermogen combineren.
  • Holistisch gaan denken – alle beschikbare bronnen inzetten.
  • Een generatie conceptuele denkers aantrekken om te kunnen denken in business concepten.
  • Multidisciplinair gaan werken samen met andere marketingspecialisten.
  • Creativiteit stimuleren en koesteren.
  • Leren communiceren met managers (een verhaal vertellen). Bron: Research World
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in