Marktonderzoeker moet zich positioneren
Wat wordt de toekomst van de marktonderzoeker: databoer of consultant klantkennis?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het valt te verwachten dat data steeds meer een commodity worden. Ook een dataleverancier zal meer-waarde moeten toevoegen en strategisch marktinzicht erbij leveren om niet al te zeer af te zakken in de ke-ten. Omgekeerd zal de consultant een bottom-up consultant zijn, niet een visionair die orakelt aan de direc-tietafel maar een adviseur die inzicht in de markt kan vertalen in managementtaal. De twee uitersten – leve-rancier versus consultant – komen dan al snel weer dichter bij elkaar.
Wat worden de belangrijke ontwikkelingsstappen voor de bedrijfstak:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- Bruggen leren bouwen tussen data en beslissen.
- Een nieuw marktonderzoeksparadigma ontwikkelen – data en analytische vermogen combineren.
- Holistisch gaan denken – alle beschikbare bronnen inzetten.
- Een generatie conceptuele denkers aantrekken om te kunnen denken in business concepten.
- Multidisciplinair gaan werken samen met andere marketingspecialisten.
- Creativiteit stimuleren en koesteren.
- Leren communiceren met managers (een verhaal vertellen). Bron: Research World
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid