
Het valt te verwachten dat data steeds meer een commodity worden. Ook een dataleverancier zal meer-waarde moeten toevoegen en strategisch marktinzicht erbij leveren om niet al te zeer af te zakken in de ke-ten. Omgekeerd zal de consultant een bottom-up consultant zijn, niet een visionair die orakelt aan de direc-tietafel maar een adviseur die inzicht in de markt kan vertalen in managementtaal. De twee uitersten – leve-rancier versus consultant – komen dan al snel weer dichter bij elkaar.
Wat worden de belangrijke ontwikkelingsstappen voor de bedrijfstak:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- Bruggen leren bouwen tussen data en beslissen.
- Een nieuw marktonderzoeksparadigma ontwikkelen – data en analytische vermogen combineren.
- Holistisch gaan denken – alle beschikbare bronnen inzetten.
- Een generatie conceptuele denkers aantrekken om te kunnen denken in business concepten.
- Multidisciplinair gaan werken samen met andere marketingspecialisten.
- Creativiteit stimuleren en koesteren.
- Leren communiceren met managers (een verhaal vertellen). Bron: Research World
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee