Overslaan en naar de inhoud gaan

Robert Downey Jr. nieuwe gezicht HTC

Smarthphone-fabrikant HTC wil verkoop weer op de rit krijgen met 'Iron Man'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Robert Downey Jr., de acteur die tekende voor de rol van Iron Man, is het nieuwe gezicht van het Taiwanese HTC, dat maakte de telecomfabrikant gisteren bekend.

related partner content for mobile comes here

Downey moet de marketinginspanningen van HTC een boost geven. De verkoop van HTC's viel vorig jaar tegen. Het bedrijf wijt de tegenvallende verkopen aan tekortschietende marketing. Marktanalisten zeggen dat HTC de marketinginspanningen moet verdubbelen om maar enigszins opgewassen te zijn tegen Samsung en Apple.

De deal met Robert Downey Jr. is voor twee jaar. De acteur zou behalve zijn gezicht ook zijn creativiteit en ideeën inbrengen.

Downey Jr. is nu al te zien in een korte teaser voor de komende campagne. Daarin stormt hij de boardroom binnen om een nieuwe betekenis te geven aan de initialen van het merk ('Humongous Tinfoil Catamaran', wat zoveel betekent als 'gigantische catamaran van aluminiumfolie').

Het is de aftrap van de 'Here's To Change' campagne (let op de inititalen), waarbij het idee van transformeren centraal staat: de apparaten van HTC passen zich aan, aan de behoefte van de gebruiker. De campagne start op 15 augustus.

Andere nieuwe betekenissen die ons te wachten staan zijn 'Hiper Troll Carwash’ en ‘Hold This Cat’ (zie plaatje bovenaan).

De serie reclamefilmpjes waar HTCeen slordige 1 miljard dollar uitgeeft, wordt gemaakt door 171 Worldwide.

De campagne sluit overigens aan op een rijke traditie van high-tech commercials. Zie een mooi overzicht op Computerworld.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in