Robert Downey Jr. nieuwe gezicht HTC
Robert Downey Jr., de acteur die tekende voor de rol van Iron Man, is het nieuwe gezicht van het Taiwanese HTC, dat maakte de telecomfabrikant gisteren bekend.
Downey moet de marketinginspanningen van HTC een boost geven. De verkoop van HTC's viel vorig jaar tegen. Het bedrijf wijt de tegenvallende verkopen aan tekortschietende marketing. Marktanalisten zeggen dat HTC de marketinginspanningen moet verdubbelen om maar enigszins opgewassen te zijn tegen Samsung en Apple.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe deal met Robert Downey Jr. is voor twee jaar. De acteur zou behalve zijn gezicht ook zijn creativiteit en ideeën inbrengen.
Downey Jr. is nu al te zien in een korte teaser voor de komende campagne. Daarin stormt hij de boardroom binnen om een nieuwe betekenis te geven aan de initialen van het merk ('Humongous Tinfoil Catamaran', wat zoveel betekent als 'gigantische catamaran van aluminiumfolie').
Het is de aftrap van de 'Here's To Change' campagne (let op de inititalen), waarbij het idee van transformeren centraal staat: de apparaten van HTC passen zich aan, aan de behoefte van de gebruiker. De campagne start op 15 augustus.
Andere nieuwe betekenissen die ons te wachten staan zijn 'Hiper Troll Carwash’ en ‘Hold This Cat’ (zie plaatje bovenaan).
De serie reclamefilmpjes waar HTC naar verluid een slordige 1 miljard dollar uitgeeft, wordt gemaakt door 171 Worldwide.
De campagne sluit overigens aan op een rijke traditie van high-tech commercials. Zie hier een mooi overzicht op Computerworld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid