Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Upcoming en Adfactor in ‘native advertising’

Met ‘native advertising’ moeten online advertenties net zo leuk worden als ‘gewone’ content. Upcoming.nl ziet er een businessmodel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gezamenlijk zullen Upcoming en Adfactor nieuwe vormen van native advertising ontwikkelen en kennisevents organiseren. De samenwerking sluit aan bij de wens van Upcoming om zich op andere manieren dan met bannering aan merken te verbinden.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking is exclusief, wat volgens Maarten Naaijkens van Upcoming inhoudt dat de verkoop vanaf nu via TMG of via Adfactor loopt, niet meer via andere kanalen. ‘De verkopers van TMG nemen het wel mee in hun portfolio. Daarmee is het complementair aan Adfactor.’

De content van de native advertising wordt deels verzorgd door de redactie van Upcoming, maar de site wil ook gaan samenwerken met kleine creatieve bureaus, vertelt Naaijkens. ‘Denk aan een Boomerang Creative, bijvoorbeeld.’

Upcoming hoopt door de samenwerking met Adfactor ‘samen sneller progressie te boeken.’ Naaijkens: ‘Native advertising is nog best een jonge discipline in Nederland. Adfactor heeft daar al veel ervaring mee.’

Met de samenwerking hoopt Upcoming ook een ander soort klanten aan te trekken. ‘Adfactor heeft bijvoorbeeld Hi in het portfolio. Dat is bij uitstek een klant die we bij Upcoming zouden willen.’ Gaat dat dan niet bijten met de merken die nu al ‘native’ op de site adverteren, zoals ? ‘Zeg nooit nooit, maar ik denk dat TMG en Adfactor ook daarin complementair zullen werken’, aldus Naaijkens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in