Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma en GroupM onderzoeken effect van mobiele campagnes

Sanoma onderzoekt samen met GroupM tien mobiele campagnes, waarbij oa brand awareness tot boodschapoverdracht omder de loep worden genomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over het effect van mobiele campagnes in Nederland is nog weinig bekend, terwijl het mobiele bereik enorm groeit. Marktleider Sanoma heeft daarom samen met GroupM een onderzoek naar de impact opgezet. Beide partijen willen aantonen dat de mogelijkheden voor adverteerders en de impact op de consument op mobile devices een substantieel aandeel van het marketingcommunicatiebudget rechtvaardigen.10 mobiele campagnes worden onderzocht op effecten op de belangrijkste brandmetrics:
• Brand awareness & values
• Campaign recall & recognition
• Campaign appreciation
• Boodschapoverdracht
• Profiel van de bezoeker

related partner content for mobile comes here

Om het effect van de campagnes zo zuiver mogelijk aan te kunnen tonen, moet onderscheid gemaakt worden tussen een groep ‘exposed’ en een groep ‘unexposed’. Sanoma heeft daarvoor in samenwerking met Memo² en Adrime een nog niet eerder uitgevoerde meettechniek voor apps en de mobiele site ontwikkeld waarbij exposure daadwerkelijk wordt gemeten. Bezoekers van de app of mobiele site worden na vertoning van de uiting met een onderzoeksbanner benaderd en kunnen direct op hun mobiel de vragenlijst invullen.
Hierbij is rekening gehouden met de contactfrequentie: men is benaderd na 1, 2, 3, etc. confrontaties met de uiting. De werving op de mobiele site en middels de apps zelf wordt aangevuld met panelleden van Memo², om een check op representativiteit van de steekproef te kunnen doen. Om zo veel mogelijk learnings op te kunnen doen, worden campagnes van diverse aard (branding, activatie, location-based, etc.) geselecteerd voor het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in