Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tv-zender Fox: Welcome to Dutchland

Fox televisie wordt vandaag geïntroduceerd met de teasercampagne Welcome to Dutchland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is van Anomaly Amsterdam, dat ook verantwoordelijk is voor de commercial van Fox Sport. Die werd geïntroduceerd.

related partner content for mobile comes here

In 'Welcome to Dutchland' worden iconische personages uit films, tv-series en voetbal van Fox afgebeeld in typisch Nederlandse situaties. Het doel van de campagne: 'Een leuke aanvaring tussen internationale populaire en Nederlandse cultuur genereren, om zo de aankomst van een van de grootste en brutaalste televisie zenders aan te kondigen.'

Zo probeert Homer Simpson zijn eerste haring, geeft Bram Moszkowicz de schurk uit Scream juridisch advies, komen zombies van The Walking Dead uit een lokale coffeeshop lopen en worden internationale voetballers onderbroken door grazende koeien op het voetbalveld.

Eind augustus zal de campagne overgaan in “Welkom bij Fox”, met uitvoeringen in outdoor, print, radio en digital, waar de volledige programmering van Fox wordt geïntroduceerd.

Er is geen commercial bij de 'Welcome to Dutchland' campagne. De nieuwe tv-zender van Fox begint op 19 augustus.

Credits
Executive Creative Director: Mark Sloan
Partner, Global Creative Director: Richard Mulder
Partner, Global Chief Creative Officer: Mike Byrne
Creative Director: Zack McDonald
Creative: Daan van Dam
Creative: Bas van de Poel
Creative: Justin Blyth
Head of Planning: Amanda Feve
President: Hazelle Klønhammer
Business Director: Nicolas Kettelhake
Account Director: Max Firth
Producer: Jordan Spielman
Account Manager: Laura Bathurst
Digital Creative Director: Gaston Serpenti
Senior Digital Strategist: Gabe Jaffe
Photographer: Bill Tanaka
Line Producer: Monique van Klaren
Retouchers: Jan Hibma and Patrick de Bas

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in