Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio Veronica grijpt marktaandeel

Ook de gezamenlijke commerciële regionale zenders en Sky Radio groeien fors in marktaandeel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de meest recente radio luistercijfers mei-juni 2012, gerapporteerd door NLO/Intomarkt GfK (doelgroep 10+ jaar, week 6-24 uur). Radio Veronica groeit ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar met 1,3 procentpunt, van 5,0 procent naar 6,3 procent. E Power Radio, dat de verkoop van reclamezendtijd bundelt voor de commerciële regionale zenders, groeit van 4,9 procent naar 6,0 procent: +1,1 procent. Sky Radio groeit met 0,8 procent van 7,9 procent naar 8,7 procent.

related partner content for mobile comes here

Grote dalers zaten bij de Publieke Omroep. Radio 2 daalde een half procentpunt van 9,5 naar 9,0 procent marktaandeel. Radio 1 zelfs met 0,9 procentpunt van 8,2 naar 7,3 procent.

Radio 538 blijft – ondanks een daling van 0,3 procentpunt ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar – marktleider met een marktaandeel van 11,9 procent. ORN Radio volgt met 10,9 procent. Radio 3FM daarna met 10,1 procent.

Volledige rapportage radio luistercijfers mei-juni 2012 hieronder (klik om te vergroten):

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in