Oplagestijging dagbladen zet door


Dat blijkt uit vanmorgen gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Het gaat om de totaal betaalde gerichte oplage. In het tweede kwartaal van 2010 was ook al een stijging te zien.
De Telegraaf ging van 595.082 naar 605.255 exemplaren. AD steeg van 393.954 naar 404.212 stuks. Ook steeg de oplage van de Volkskrant: van 223.059 naar 232.777.
Andere stijgers waren Trouw - van 88.752 naar 90.997 - en NRC.Next, dat van 64.760 naar 69.877 ging,
NRC Handelsblad zag de oplage dalen van 181.808 naar 180.426. Dat geldt ook voor Het Parool: 63.758 naar 62.590 en Het Financieele Dagblad: 56.731 naar 53.031. Lichte dalingen waren er bij het Reformatorisch Dagblad (51.751 naar 50.927) en het Nederlands Dagblad 28.973 naar 28.151.
Gratis dagbladen
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe totaal verspreide oplage van dagblad De Pers is gestegen van 158.865 in Q3 2009 naar 228.085 in Q3 2010. Metro daalde van 462.384 naar 453.279 en Spits van 343.131 naar 309.513 exemplaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid