Forrester over marktonderzoek in 2011
Het marktonderzoekteam is niet langer de enige afdeling die proactief consumenten- en prospectdata verzamelt. Vandaag de dag komt data streaming binnen via webtracking, online metingen en door een luisterend oor te leggen in social media, om maar een paar nieuwe kanalen te noemen. Volgens Forrester wordt 2011 dan ook het jaar waarin deze data doorsijpelt naar de marktonderzoekafdelingen binnen bedrijven. Met als gevolg flink wat veranderingen in de organisatie.
Maar wat betekenen deze veranderingen door het vak van de marktonderzoeker? Forrester doet een paar voorspellingen voor 2011.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- Luister-oplossingen krijgen een plek op de marktonderzoekafdeling. Het wordt tijd om het geklets op sociale netwerken te duiden en deze social intelligence te integreren in klantonderzoek.
- Technologie helpt marktonderzoekteams om een centraal kennishuis te bouwen. Enterprise feedback management-tools en kennisplatforms worden losgekoppeld van hun afdelingen en geïntegreerd door de gehele organisatie, om te fungeren als centrale ‘tussenpersoon’.
- Nieuwe researchmethodieken worden belangrijker. Methodieken als DigiViduals en voorspellende markten worden bekender bij marktonderzoekteams.
Forrester Research Director Reineke Reitsma: ‘Organisatie, technologie en social zullen de onderzoeksagenda van 2011 bepalen. In 2011 zullen marktonderzoekers social media zelfs moeten omarmen als informatiebron, en techniek herkennen als driver of change. Ze zullen moeten weten hoe ze de nieuwe technieken effectief moeten implementeren, en ze moeten doorgaan met het zoeken naar innovatieve methodieken, om de toekomst het hoofd te kunnen bieden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid