Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester over marktonderzoek in 2011

Het marktonderzoekteam is niet langer de enige afdeling die proactief consumenten- en prospectdata verzamelt. Vandaag de dag komt data…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktonderzoekteam is niet langer de enige afdeling die proactief consumenten- en prospectdata verzamelt. Vandaag de dag komt data streaming binnen via webtracking, online metingen en door een luisterend oor te leggen in social media, om maar een paar nieuwe kanalen te noemen. wordt 2011 dan ook het jaar waarin deze data doorsijpelt naar de marktonderzoekafdelingen binnen bedrijven. Met als gevolg flink wat veranderingen in de organisatie.

related partner content for mobile comes here

Maar wat betekenen deze veranderingen door het vak van de marktonderzoeker? Forrester doet een paar voorspellingen voor 2011.

- Luister-oplossingen krijgen een plek op de marktonderzoekafdeling. Het wordt tijd om het geklets op sociale netwerken te duiden en deze social intelligence te integreren in klantonderzoek.

- Technologie helpt marktonderzoekteams om een centraal kennishuis te bouwen. Enterprise feedback management-tools en kennisplatforms worden losgekoppeld van hun afdelingen en geïntegreerd door de gehele organisatie, om te fungeren als centrale ‘tussenpersoon’.
- Nieuwe researchmethodieken worden belangrijker. Methodieken als DigiViduals en voorspellende markten worden bekender bij marktonderzoekteams.

Forrester Research Director Reineke Reitsma: ‘Organisatie, technologie en social zullen de onderzoeksagenda van 2011 bepalen. In 2011 zullen marktonderzoekers social media zelfs moeten omarmen als informatiebron, en techniek herkennen als driver of change. Ze zullen moeten weten hoe ze de nieuwe technieken effectief moeten implementeren, en ze moeten doorgaan met het zoeken naar innovatieve methodieken, om de toekomst het hoofd te kunnen bieden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in