Overslaan en naar de inhoud gaan

'Grotere formaten effectiever dan traditionele banners'

De Persgroep Advertising Digital komt met de resultaten van een onderzoek waaruit blijkt dat voor een effectieve online brandingscampagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote advertentieformaten van de zoals de 3-Ad en Half Page trekken substantieel meer aandacht van bezoekers en weten deze langer vast te houden dan een reguliere Rectangle. Daarnaast kijkt een bezoeker gemiddeld veel langer naar een groot advertentieformaat dan naar de Rectangle. Hierdoor worden de banners ook beter herkend.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd uitgevoerd door . Jan Urlings, senior consultant bij MetrixLab: 'Er is er een significant aantoonbaar verband tussen enerzijds de grootte van de banner en anderzijds de effectiviteit ervan. De afwijkende bannerformaten van de Persgroep Advertising Digital trekken veel beter de aandacht en weten deze ook langer vast te houden.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in