'Grotere formaten effectiever dan traditionele banners'
De Persgroep Advertising Digital komt met de resultaten van een onderzoek waaruit blijkt dat voor een effectieve online brandingscampagne…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Grote advertentieformaten van de Persgroep Advertising Digital zoals de 3-Ad en Half Page trekken substantieel meer aandacht van bezoekers en weten deze langer vast te houden dan een reguliere Rectangle. Daarnaast kijkt een bezoeker gemiddeld veel langer naar een groot advertentieformaat dan naar de Rectangle. Hierdoor worden de banners ook beter herkend.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het onderzoek werd uitgevoerd door MetrixLab. Jan Urlings, senior consultant bij MetrixLab: 'Er is er een significant aantoonbaar verband tussen enerzijds de grootte van de banner en anderzijds de effectiviteit ervan. De afwijkende bannerformaten van de Persgroep Advertising Digital trekken veel beter de aandacht en weten deze ook langer vast te houden.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid