'Campagne via papier valt meer op dan via e-mail'


Het effect van digitale campagnes is volgens Mok laag, doordat reclame-acties daar weinig aandacht krijgen. Daarnaast wordt minder post verstuurd. Daardoor vallen advertenties op de deurmat meer op.
Mok stelt dat zijn voorspelling wordt ondersteund door onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen. Studenten van die instelling zouden concluderen dat adverteren via papieren post effectiever is dan adverteren via e-mail. Volgens het marketingbureau stellen de Groningers ook dat de emotie tegenover post positiever is. De studenten voerden het onderzoek uit in opdracht van postbedrijf TNT.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de directeur van het marketingbedrijf is door de opkomst van digitaal drukwerk het uitsturen van advertenties verschoven van massamailings naar gepersonaliseerde poststukken in kleinere aantallen. Hij stelt dat ook de drukkosten van papieren verzendingen de laatste jaren gedaald door de fors toegenomen concurrentie in de grafische sector. (Computable)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid