Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook H&M opent een winkel in de metaverse

De winkelketen laat klanten in de metaverse inspiratie opdoen, maar ook aankopen doen.
H&M Metaverse
H&M Metaverse

H&M heeft zijn eerste 'winkel' geopend in de metaverse, een digitaal platform dat draait om augmented reality (AR) en virtual reality (VR). Consumenten kunnen in de digitale winkel inspiratie opdoen voor nieuwe kleding en die ook daadwerkelijk afrekenen, bijvoorbeeld via geaccepteerde cryptovaluta. 

related partner content for mobile comes here

De metaverse-omgeving van H&M is zichtbaar in Ceek, een 360 graden-metaverseproject dat gebruikmaakt van VR. In 'Ceek City' zijn naast de winkel van H&M ook andere winkels, concerten en sportactiviteiten te bezoeken. 

Andere merken gingen H&M voor

H&M is zeker niet de eerste winkelketen die de metaverse omarmt. In het recente verleden introduceerden onder meer Nike en Zara al soortgelijke projecten. Ook kocht Nike een schoenenbedrijf voor zijn metaversestrategie.

Techbedrijven zetten groots in op de ontwikkeling van de metaverse, dat volgens onder meer Meta (Facebook) de volgende generatie internet moet worden. Zo investeert Meta alleen al in 2022 tien miljard dollar in zijn metaverse-afdeling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in