Overslaan en naar de inhoud gaan

Feelgood Vuurwerk verkoopt AR-vuurwerk om daklozen te helpen

Het initiatief krijgt steun van de gemeente Amsterdam, dat zijn vuurwerkshow vanwege het coronavirus geschrapt heeft.
Feelgood vuurwerk
© Afbeelding: Feelgood Vuurwerk
Feelgood vuurwerk
© Afbeelding: Feelgood Vuurwerk

Stichting Wereldverbeteraars (bestaande uit Wink, Better Together Agency en The X Experience) is het Feelgood Vuurwerk-initiatief gestart om Nederlanders te laten genieten van digitaal vuurwerk. Op de campagnewebsite verkoopt de stichting codes voor vuurwerk dat op oudejaarsdag 'af te steken is' via Augmented Reality (AR). De gebruiker ziet het vuurwerk op het scherm van zijn smartphone, die het vuurwerk via de cameralens in de echte wereld projecteert. Het vuurwerk is onbeperkt 'te lanceren'. 

related partner content for mobile comes here

Dak- en thuislozen steunen

De volledige opbrengst van het initiatief gaat naar de Sheltersuit Foundation. Deze stichting deelt kleding, accessoires en weersbestendige slaapzakken uit aan dak- en thuislozen. Feelgood Vuurwerk is niet de eerste actie die de Sheltersuit Foundation een warm hart toedraagt. In augustus maakten beddenfabrikant Auping en de Sheltersuit Foundation bekend samen een zomerse slaapzak ontwikkeld te hebben voor dak- en thuislozen.

Creatieve partners

Feelgood Vuurwerk is als gezegd een initiatief van Better Together Agency, The X Experience en Wink Experiental Agency. De gemeente Amsterdam ondersteunt het project. Creatieve partners van Feelgood Vuurwerk zijn onder meer Capitola, Baas Amsterdam, PostNeon en alt8. 

Deze jaarwisseling geldt er een vuurwerkverbod in Nederland om de zorg te ontlasten. De ziekenhuizen liggen namelijk vol met coronapatiënten. Vorig jaar gold er om die reden ook een vuurwerkverbod. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in