Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt CES-beurs een PR-flop? Meer techbedrijven zeggen af

Steeds meer bekende organisaties komen vanwege het coronavirus toch niet naar de Amerikaanse elektronicabeurs, die 'gewoon' doorgaat.
CES
© Afbeelding: CES
CES
© Afbeelding: CES

Steeds meer bekende bedrijven zeggen hun fysieke deelname aan de Amerikaanse elektronicabeurs CES af. De CES start op 5 januari in Las Vegas en moet het hebben van enkele tientallen grote organisaties en duizenden kleinere bedrijven. In de afgelopen dagen heeft een groeiend aantal bekende partijen zich afgemeld vanwege zorgen om de omikronvariant van het coronavirus. Beursorganisator CTA wil de CES nog steeds door laten gaan.

related partner content for mobile comes here

Update 29 december: ook AMD, MSI, OnePlus en Protector & Gamble (Gilette en Oral-B) maken bekend niet naar Las Vegas af te reizen. Hieronder het vervolg van het originele artikel.

De nieuwste afzeggers zijn Microsoft, Google, TikTok en Intel. Met name die laatste naam is opvallend, want Intel is al jaren één van de belangrijkste standhouders en sponsors van de CES. In de afgelopen dagen meldden al veel meer grote techbedrijven zich af. Onder meer T-Mobile (ook een grote sponsor), Amazon, Lenovo, Twitter en Meta (Facebook) sturen hun personeel niet naar Las Vegas om zorgen rondom het coronavirus. Het aantal coronabesmettingen in de Verenigde Staten loopt hard op, te wijten aan de omikronvariant. 

Beurs gaat nog steeds door

Ook veel gerenommeerde internationale vakmedia hebben al aangegeven geen verslaggevers naar de CES-beurs te sturen. Adformatie publiceerde vorige week een artikel over het groeiend aantal bedrijven en media dat de elektronicaconferentie vanuit huis volgt. 

Beursorganisator CTA blijft vooralsnog bij zijn eerdere standpunt dat de CES doorgaat. Bezoekers zijn alleen welkom als zij volledig gevaccineerd zijn, een mondkapje dragen en afstand van elkaar houden. Ook deelt de CTA gratis zelftests uit en is er veel aandacht voor de hygiëne. De meerdaagse CES trok voor de coronapandemie bijna tweehonderdduizend bezoekers per editie. In 2021 vond de beurs alleen digitaal plaats. In januari is het weer een fysiek evenement met veel aanvullende online sessies.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in