Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas verdient 20 miljoen euro aan NFT-serie

De lancering van een exclusieve serie Non-Fungible Tokens levert tientallen miljoenen op en bewijst dat er vraag is naar NFT's.
Adidas NFT kleding
© Bron: Adidas
Adidas NFT kleding
© Bron: Adidas

Adidas heeft omgerekend ruim twintig miljoen euro verdiend aan de lancering van zijn eerste NFT-collectie. Een NFT is een Non-Fungible Token, oftewel het exclusieve eigenaarschap van een digitaal kunstwerk. De consument betaalt via cryptovaluta, in dit geval Ethereum. Adidas verdiende dertien miljoen euro aan de voorverkoop van zijn NFT's en nog eens zeven miljoen euro aan de reguliere verkoop.

related partner content for mobile comes here

Bored Ape

De NFT-collectie is door Adidas ontworpen in samenwerking met Bored Ape Yacht Club, een bestaande collectie van Bored Ape. In de NFT-wereld is Bored Ape één van de bekendste namen. 

De digitale verkoop van de NFT's ging niet helemaal van een leien dakje, schrijft Engadget. Adidas moest de voorverkoop pauzeren door technische problemen, maar kon de verkoop hervatten. 

Lees ook: Adidas gaat NFT's en bijbehorende exclusieve kleding verkopen

Fysieke kledinglijn

Adidas maakte medio december bekend volop in te gaan zetten op NFT's. De NFT-collectie 'Into the metaverse' kostte 0.2 Ethereum per NFT, omgerekend zo'n zevenhonderd euro per kunstwerk. Eigenaren van een Adidas-NFT krijgen voorrang op de aanschaf van fysieke kleding in de NFT-stijl. Het sportmerk wil zo een nieuwe fanbase bouwen rondom zijn NFT-ambities. 

Ook steeds meer andere merken experimenteren met NFT's. Zo kocht Nike half december RTFKT Studios, een bedrijf dat digitale schoenen als NFT's verkoopt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in