Overslaan en naar de inhoud gaan

Onrust in drukkerijsector over drukwerkveiling.nl

Een nieuwe site waarop grote drukopdrachten worden geveild, leidt tot onrust bij drukkerijen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een aantal van hen zou hebben opgeroepen het initiatief, , te boycotten. Door de openheid zou een enorme druk op de prijzen ontstaan. De brancheorganisatie van grafische ondernemers, de KVGO, spreekt tegen dat er een boycot is. &;We geven dr mits er eerlijk wordt gespeeld".

Initiatiefnemer van drukwerkveiling.nl, Maarten Roelofs, werkte ooit bij Sanoma en De Telegraaf, maar nu zit hij al jaren in de internetmarketing. &;De drukkerijsector heeft het ontzettend moeilijk. Sinds het begin van de crisis is het aantal werknemers fors gedaald en zijn er van de 2000 drukkerijen een aantal jaren geleden, nog 1000 over. Als het zo doorgaat, gaan we richting de 500&;, zegt hij tegen de NOS. Veel opdrachten worden tegenwoordig gegund aan buitenlandse bedrijven, omdat daar de tarieven fors lager liggen.

related partner content for mobile comes here

Roelofs heeft daarom een soort marktplaats ingericht. Bedrijven kunnen orders op de site zetten en drukkerijen uit Nederland en België kunnen dan met een offerte komen. &;Het is mij vooral te doen om werkgelegenheid in ons land te behouden. Ik begrijp de onrust dan ook niet. Zo&;n eerste reactie van &;we zijn hier niet gelukkig mee&;, kan ik nog wel volgen. Maar zo&;n oproep tot een boycot vind ik onlogisch en onsympathiek.&;

Bron: NOS.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in