Overslaan en naar de inhoud gaan

Online Sintaankopen stijgen

Ondanks de recessie zetten webwinkels 42 procent extra om door online Sinterklaasaankopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online retailers verwachten in de Sinterklaasperiode dit jaar een weekomzet van 128 miljoen euro. Dat is 38 miljoen (+42 pct) meer dan in de periode vóór Sinterklaas. Daarnaast zijn 41 procent meer pakketten ontvangen. Die resultaten zijn gevonden in een gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research. Zij concluderen uit het onderzoek dat de aanhoudende crisis weinig invloed heeft op de online Sinterklaasaankopen.

related partner content for mobile comes here

Online retailers verwachten dit jaar duidelijk meer omzet te behalen in de maand voor Sinterklaas dan in 2011. Toen verwachtten webwinkels een extra omzet van 36 procent. Dit terwijl 27 procent van de Nederlandse consumenten aangeeft dit jaar minder aankopen te doen dan de vorige Sinterklaas. Een kwart van de ondervraagden zegt zelfs helemaal geen Sintaankopen te doen dit jaar.

Online cadeautjes kopen, waarom?
Tijdsbesparing: 37 procent
Mogelijkheid om 24/7 aankopen te doen: 37 procent
Prijsniveau van de producten op internet: 31 procent
Vermijden van de drukte in de stad: 25 procent

Cadeautjes top 7
Tablets (Apple & Android)
Lego Star Wars en Lego Friends
Skylanders game en losse figuren
Playmobile
Smartphone: Samsung Galaxy SIII
Monopoly Millionaire
PS3 game: FIFA 13

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in