Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook: apps zijn de toekomst

Facebook gelooft dat apps zullen zorgen voor de volgende innovatiegolf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast bieden apps kansen voor merken om het engagement met consumenten te vergroten. Zo zei Mike Vernal, director of engineering bij Facebook, eerder deze week tegen .

related partner content for mobile comes here

‘Met het risico in cliches te vervallen, lijkt het me helder dat mobiele social apps zullen zorgen voor de volgende innovatiegolf, aldus Vernal.

Op dit moment vormen gaming-apps en simpele tools om informatie te delen, de grootste kracht van Facebook. Maar dit jaar ziet Vernal steeds meer verschillende apps opkomen, voor zowel de pc als mobile.

Vernal: ‘De grootste apps gaan veel verder dan gaming. Denk aan Instagram voor het delen van foto’s, Spotify en Rdio voor het delen van muziek, Netflix en Hulu voor het delen van video, en Nike+ of Endomondo voor rennen en fitness.’

Boeken en films
Dit betekent dat Facebook de eigen strategie aanpast. Zo kunnen leden langere artikelen delen of boeken, of een film die ze hebben gezien. Facebook probeert hierbij zijn gebruikers meer materiaal te laten ontdekken dat bij hun interesses past, zoals boeken en toeristische attracties. ‘De storytelling-waarde van een boek of film is zoveel groter dan een tweet of filmpje op Youtube’, aldus Vernal.

Daarnaast werkte Facebook het afgelopen jaar aan een verbetering van het mobiele platform. Vernal: ‘Mobiele apps lenen zich ervoor om vaker per dag gebruikt te worden. Bij gebruik van een pc zul je eerder je activiteiten opsparen, die je dan achter elkaar verwerkt.’

Overigens zoeken Facebookgebruikers vaker op een pc naar interessante mobiele apps. De mobiele app van Facebook wordt met name gebruikt om naar nieuwtjes te scrollen. Facebook zal dus vaker apps gaan promoten in de mobiele app.

Het sociale netwerk startte een eigen app-afdeling in juni, maar Vernal zegt niet de wens te hebben net zo groot te worden als Apple en Google. ‘Zolang we onze gebruikers maar goed bedienen. Maar we doen het goed: we zien nu al 180 miljoen clicks per maand naar de app-store.’

Bron: Wired

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in