Overslaan en naar de inhoud gaan

Online kerstinkopen: 448 miljoen

Nederlanders gaan dit jaar 448 miljoen euro op internet uitgeven aan kerstinkopen, voorspelt Forrester Research. In totaal zullen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De traditioneel populaire online categorieën nemen 43 procent van de kerstinkopen voor hun rekening. Daarvan staat reizen bovenaan: mensen gaan gebruik maken van goedkopen aanbiedingen naar warme oorden. Ook boeken scoren hoog.

related partner content for mobile comes here

Consumenten beginnen al in november met hun aankopen om de kerstdrukte te vermijden. Ze willen bovendien zeker weten dat ze niet met decemberse out-of-stock problemen te maken krijgen. ‘Succesvolle retailers richten zich op wat het beste is voor de consument, en niet alleen maar op de bottom line’, zegt Hellen Omwando van Forrester. ‘Fulfilment is de belangrijkste schakel in de keten. Retailers moeten voorbereid zijn op onverwachte bottlenecks zoals stakingen, en creatief omgaan met gratis bezorgen en andere manieren van bezorgen.’
‘Kersttijd is in Europa traditioneel de favoriete tijd om te gaan staken – zoals de Britse Royal Mail deze maand heeft ervaren. Slimme retailers sluiten dus al vroeg deals met particuliere bezorgbedrijven als DHL, die snel op zulke situaties kunnen inspelen. Vooral grotere retailketens kunnen hun winkels gebruiken als service-punt waar klanten hun online bestelde artikelen kunnen ophalen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in