Online kerstinkopen: 448 miljoen


De traditioneel populaire online categorieën nemen 43 procent van de kerstinkopen voor hun rekening. Daarvan staat reizen bovenaan: mensen gaan gebruik maken van goedkopen aanbiedingen naar warme oorden. Ook boeken scoren hoog.
Consumenten beginnen al in november met hun aankopen om de kerstdrukte te vermijden. Ze willen bovendien zeker weten dat ze niet met decemberse out-of-stock problemen te maken krijgen. ‘Succesvolle retailers richten zich op wat het beste is voor de consument, en niet alleen maar op de bottom line’, zegt Hellen Omwando van Forrester. ‘Fulfilment is de belangrijkste schakel in de keten. Retailers moeten voorbereid zijn op onverwachte bottlenecks zoals stakingen, en creatief omgaan met gratis bezorgen en andere manieren van bezorgen.’
‘Kersttijd is in Europa traditioneel de favoriete tijd om te gaan staken – zoals de Britse Royal Mail deze maand heeft ervaren. Slimme retailers sluiten dus al vroeg deals met particuliere bezorgbedrijven als DHL, die snel op zulke situaties kunnen inspelen. Vooral grotere retailketens kunnen hun winkels gebruiken als service-punt waar klanten hun online bestelde artikelen kunnen ophalen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid