Overslaan en naar de inhoud gaan

Mode en elektronica onder druk bij Vendex

De Hema, en De Bijenkorf hebben in het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei geboekt. V&D kon de omzetdaling beperken. Met de fasion-…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor Hema was het derde kwartaal het beste tot nog toe in het lopende jaar. De omzet steeg bijna 3,7 procent, duidelijk beter dan in het eerste (+1,4) en tweede kwartaal (-2,3).

related partner content for mobile comes here

Ook het omzetverloop bij V&D was beter dan in de voorgaande periode. Na de lichte stijging in het eerste kwartaal (+0,5) viel de omzet sterk terug in het tweede kwartaal (-7,2). In het derde kwartaal bleef de omzetdaling beperkt (-2,2 procent).

De omzet van de Bijenkorf steeg in het derde kwartaal 5,9 procent, vrijwel geheel te danken aan expansie.

Doe-Het-Zelf bleef zich positief ontwikkelen in een markt die onder druk stond. De omzetgroei bedroeg in het derde kwartaal 3 procent.

Na omzetstijgingen van 6,8 procent in het eerste en 4,9 in het tweede kwartaal boekte Fashion in het derde kwartaal een omzetdaling van 6,1 procent. De terugval had met name gevolgen voor de grootste winkelketen M&S. Hunkemöller behaalde een licht lagere omzet, met name door de omzetontwikkeling in de Benelux. De omzet van Claudia Sträter bleef achter bij vorig jaar.

Bij consumentenelektronica bleef het omzetverloop zeer divers. De multimedia- en computerformules Dixons en Dynabyte behaalden hogere omzetten. De omzet van It's, Modern Electronics en Prijstopper bleef door de aanhoudende malaise in de markt voor huishoudelektronica onder druk staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in