NRC start campagne 'Ik denk NRC'
Titels als NRC Handelsblad, nrc next en nrc.nl behouden net als alle andere merken van NRC Media hun karakter, maar worden in deze nieuwe strategie duidelijker samengebracht onder één paraplu. 'We zetten de koers die we eind 2008 kozen voort', zegt Gert Jan Oelderik, directeur uitgever van NRC Media. 'In marketingtermen evolueren we van een house of brands naar een branded house. Aanleiding voor deze nieuwe koers is de groei van het portfolio van NRC Media. Het werd voor ons steeds moeilijker om te werken met een verzameling losse marktstrategieën. Daarom werd het tijd die te vervangen door één consistente en complementaire merkenstrategie.'
Kernwaarden van het merk NRC zijn onder andere scherpte, diepgang en openheid. Om die te onderstrepen begint NRC Media vandaag de campagne 'Ik denk NRC'. Gedurende de gehele maand januari wordt NRC via verschillende media onder de aandacht van het publiek gebracht. Visueel onderdeel van de campagne is het nieuwe merkicoon van NRC, de guillemet (in Frankrijk en Zwitserland veelvuldig gebruikt als aanhalingsteken). Ontwerpbureau Thonik koos voor de guillemet omdat daarmee een quote en fast forward wordt aangeduid. 'Als je NRC leest, heb je een voorsprong', zegt Thomas Widdershoven van Thonik. ”En dat idee van voorsprong zit ook in dat teken.'
Vorige maand werd bekend dat NRC Media in handen is gekomen van Egeria en Het Gesprek. Daarmee kwam NRC Media volledig los kwam te staan van de Persgroep Nederland. De nieuwe eigenaren maakten bij die gelegenheid bekend het streven van NRC Media naar een zelfstandige positie als toonaangevende leverancier van betaalde kwaliteitsinformatie in Nederland te onderschrijven.
De merkcampagne:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid