Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatieprofessionals werken vaak onder hun niveau

Communicatieprofessionals werken vaak onder hun niveau. Deze conclusie volgt uit onderzoek van USG Capacity onder ruim 630 respondenten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de communicatieprofessionals die een universitaire opleiding hebben gevolgd werkt slechts 52 procent op haar eigen niveau en 47 procent op hbo-niveau. Bij marketingprofessionals blijkt dat dit percentage beduidend hoger ligt. In die groep werkt 80 procent op WO- en 20 procent op hbo-niveau.

related partner content for mobile comes here

Het merendeel van de hbo’ers in beide vakgebieden blijkt wel in een juist gekwalificeerde baan werkzaam te zijn. In het vakgebied marketing betreft dit 84 procent en in de communicatiedoelgroep 89 procent. Ook is onder de hbo’ers zichtbaar dat marketingprofessionals eerder op WO-niveau (15 procent) werken dan communicatieprofessionals (5 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in