Overslaan en naar de inhoud gaan

Motorola schiet op iPhone

In de VS gaat het hard tegen hard: Motorola richt de laatste maanden de aanval op iPhone, door in verschillende commercials op de mindere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Motorola lanceerde de Droid in oktober. Samen met Verizon wordt het toestel . De Droid is het eerste Verizon-mobieltje dat gebruik maakt van het Google Android besturingssysteem. In de communicatie werd gekozen voor een aanval op de iPhone, met allereerst een variant op de ;There&;s an app for that&;">Apple-slogan 'There's an app for that'. In de Droid-commercial 'There's a map for that' werd de 3G-dekking vergeleken met die van de iPhone:

related partner content for mobile comes here

At&T, de provider van de iPhone, startte vervolgens een rechtszaak tegen Verizon. Maar liet die vorige week varen.

Vervolgens was er deze iDont campagne:

Natuurlijk liet Apple zich niet onbetuigd:

Net zomin als de iPhone-fans:

Maar nu komt Motorola met dit vervolg, waarin de iPhone wordt vergeleken met een leeghoofdige deelneemster aan een missverkiezing...

Motorola richt zich in de communicatie juist op mannen. De iPhone is een 'prinses, maar de Droid een robot'. Geen hair-do maar can-do...

Doet Motorola hier goed aan? Openlijk vitten op de concurrent wordt niet echt gewaardeerd, maar volgens is de brandloyalty voor Motorola onder mannen ouder dan 18 jaar, gestegen sinds de start van de Droid-campagne, en die van de iPhone gedaald....

Wat denken jullie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in