Motorola schiet op iPhone


Motorola lanceerde de Droid in oktober. Samen met Verizon wordt het toestel in de markt gezet. De Droid is het eerste Verizon-mobieltje dat gebruik maakt van het Google Android besturingssysteem. In de communicatie werd gekozen voor een aanval op de iPhone, met allereerst een variant op de #039;There's an app for that'">Apple-slogan 'There's an app for that'. In de Droid-commercial 'There's a map for that' werd de 3G-dekking vergeleken met die van de iPhone:
At&T, de provider van de iPhone, startte vervolgens een rechtszaak tegen Verizon. Maar liet die vorige week varen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVervolgens was er deze iDont campagne:
Natuurlijk liet Apple zich niet onbetuigd:
Net zomin als de iPhone-fans:
Maar nu komt Motorola met dit vervolg, waarin de iPhone wordt vergeleken met een leeghoofdige deelneemster aan een missverkiezing...
Motorola richt zich in de communicatie juist op mannen. De iPhone is een 'prinses, maar de Droid een robot'. Geen hair-do maar can-do...
Doet Motorola hier goed aan? Openlijk vitten op de concurrent wordt niet echt gewaardeerd, maar volgens recent onderzoek is de brandloyalty voor Motorola onder mannen ouder dan 18 jaar, gestegen sinds de start van de Droid-campagne, en die van de iPhone gedaald....
Wat denken jullie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid