Overslaan en naar de inhoud gaan

Quick Response needed

Waarom worden de QR codes in Nederland nog zo weinig toegepast? De combinatie met mobiel en online wordt sterker en op erg eenvoudige wijze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door van een hardlink in de vorm van een zogenaamde kunnen ook printmedia gebruik maken van online advertenties. Door op advertenties een QR-Code - QR staat voor ‘quick response’ - te plaatsen kan met het mobieltje simpel een foto gemaakt worden van de link en automatisch worden doorverwezen naar de site met meer informatie.

related partner content for mobile comes here

Maar er is meer mogelijk met dit systeem, niet alleen voor adverteerders, maar juist ook voor de lezer. Onder een printartikel kan bijvoorbeeld een QR-code worden geplaatst dat verwijst naar een wikipedia-lemma over het thema, een film op YouTube, een eerder artikel of andere achtergrondinformatie. Ook kan je denken aan een verwijzing naar actuele AEX-standen in het financiële katern of naar tussenstanden en laatste nieuws op de sportpagina. Hier ligt een kans voor nieuwsbedrijven en adverteerders. Waar informatie overzichtelijk geordend is in de printmedia kan een lezer die meer context bij het artikel wil al browsend in het online oerwoud de weg kwijt raken. Als een nieuwsbedrijf als ‘facilitator’ met de QR-code direct toegang biedt tot relevante context die waar dan ook op het internet is te vinden, is het voor lezers aantrekkelijker die code te gebruiken. En het is een stuk simpeler dan de URL in je iPhone tikken, googlen en weer verder klikken om meer relevante informatie te vinden. De online lezer kan vervolgens weer een banner te zien krijgen. De QR-code heeft veel potentie, want het slaat vier vliegen in één klap. Het is aantrekkelijk voor zowel lezers en adverteerders, als voor print en online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in