Overslaan en naar de inhoud gaan

Studentes ontwikkelen campagne ’Alcohol krijgt je klein’

Vandaag start de online campagne ‘Alcohol krijgt je klein’. De campagne, die wordt gesteund door het Trimbos Instituut, is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De heeft als doel zoveel mogelijk tieners te bereiken en bewustwording te creëren over de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. De inhoudelijke invulling van het project is gericht op het visualiseren van overmatig alcoholgebruik als kinderachtig.

related partner content for mobile comes here

Studentes van de Willem de Kooning Academie Sophie Lever en Maaike van de Wetering en het jonge productiebedrijf Pellicola produceerden samen twee filmpjes waarmee zij aansluiten op de belevingswereld van tieners.

"Tieners zijn moeilijk te bereiken. Ze willen vaak ouder overkomen en zelfstandig zijn. Drinken is stoer, volwassen en hoort erbij. In deze campagne gooien we die gedachte juist om. Wanneer je teveel drinkt, verlies je je grenzen. Je kan niet meer op eigen benen staan, gaat spugen, naast de pot plassen, allemaal vertoon van kinderlijk gedrag. Je wordt wederom afhankelijk van anderen. Kortom, alcohol krijgt je klein," aldus de initiatiefneemsters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in