Met eerlijkheid mensen raken
Aegon koos voor een eerlijke dialoog, Essent bleef bij zichzelf in de interne communicatie en AkzoNobel koos voor een 'honest' aanpak. De Hermitage was slim maar absoluut ook open naar de omgeving en bij de bureaus was de presentatie van Luc van Beers van Proof Reputation uitermate authentiek. En dat kon blijkens de sms-stemming voor publiekslieveling op veel instemming rekenen. Hij verloor maar zeer nipt van Baukje ter Huurne van Essent.
Blijkbaar ligt anno 2009 de kern van succesvolle communicatie in eerlijkheid en authenticiteit. Wat een eenvoudig model na al die jaren van professionalisering!
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen relevante aanvulling op dit model was te halen uit het thema van de afscheidsbijeenkomst van Peter Jurgens van Boer en Croon Corporate Communication Consultancy een dag eerder. Peter had als thema 'mensen raken' gekozen. En dat resulteerde in een bijzondere bijeenkomst waarbij sprekers het publiek wisten te raken door aan te geven waar zij zelf door geraakt worden. Weinig theorie, geen 'powerpoint-rangers' maar authentieke en overtuigende verhalen over TNT en het World Food Program, het nieuwe Rijksmuseum en Slachtofferhulp Nederland. Dit alles gelardeerd met prachtige live gezongen liederen van Brecht en Weil.
En zo werd (voor mij althans) het model voor succesvolle communicatie weer compleet: met eerlijkheid mensen raken. En hadden ze dat ruim 2000 jaar geleden in de klassieke retorica ook al niet bedacht?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid