Overslaan en naar de inhoud gaan

Met eerlijkheid mensen raken

'Eerlijkheid' is zonder enige twijfel hét woord van de door de volle maan beschenen avond van 1 december 2009. De grote meerderheid van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aegon koos voor een eerlijke dialoog, Essent bleef bij zichzelf in de interne communicatie en AkzoNobel koos voor een 'honest' aanpak. De Hermitage was slim maar absoluut ook open naar de omgeving en bij de bureaus was de presentatie van Luc van Beers van Proof Reputation uitermate authentiek. En dat kon blijkens de sms-stemming voor publiekslieveling op veel instemming rekenen. Hij verloor maar zeer nipt van Baukje ter Huurne van Essent.

related partner content for mobile comes here

Blijkbaar ligt anno 2009 de kern van succesvolle communicatie in eerlijkheid en authenticiteit. Wat een eenvoudig model na al die jaren van professionalisering!

Een relevante aanvulling op dit model was te halen uit het thema van de afscheidsbijeenkomst van Peter Jurgens van Boer en Croon Corporate Communication Consultancy een dag eerder. Peter had als thema 'mensen raken' gekozen. En dat resulteerde in een bijzondere bijeenkomst waarbij sprekers het publiek wisten te raken door aan te geven waar zij zelf door geraakt worden. Weinig theorie, geen 'powerpoint-rangers' maar authentieke en overtuigende verhalen over TNT en het World Food Program, het nieuwe Rijksmuseum en Slachtofferhulp Nederland. Dit alles gelardeerd met prachtige live gezongen liederen van Brecht en Weil.

En zo werd (voor mij althans) het model voor succesvolle communicatie weer compleet: met eerlijkheid mensen raken. En hadden ze dat ruim 2000 jaar geleden in de klassieke retorica ook al niet bedacht?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in