Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse consument vindt goedkopere producten prima

De recessie heeft het koopgedrag van de Amerikaanse consument veranderd. Niet alleen op korte termijn, in slechte tijden koopt men minder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit hun onderzoek blijkt dat in de Verenigde Staten in elke categorie van consumer-packaged-goods gemiddeld zo’n 18 procent van de consumenten de afgelopen twee jaar lager geprijsde artikelen heeft gekocht.

related partner content for mobile comes here

Van de consumenten die overstapten op een goedkoper product, gaf 46 procent aan dat deze producten hen beter bevielen dan verwacht. Een grote meerderheid van deze consumenten zei dat deze producten hen veel beter beviel. 34 procent van de overstappers gaf aan dat ze niet langer de voorkeur gaven aan de duurdere merken, 41 procent zei dat hoewel ze de voorkeur gaven aan de duurdere producten, ze van mening waren dat ze niet het extra geld waard zijn.

McKinsey geeft aan dat er op dit moment een grote hoeveelheid consumenten ‘zweeft’. Het percentage zwevende consumenten verschilt per categorie en hangt ook af van hoeveel consumenten al van de duurdere merken zijn afgestapt, wat hun ervaringen met de goedkopere producten zijn en hoe ze hun koopintenties zullen aanpassen.
Een voorbeeld: slechts 12 procent van de bierdrinkers is op een goedkoper merk overgestapt. 31 procent daarvan beoordeelt het goedkopere merk positiever dan ze zelf hadden verwacht.

In de markt voor medicijnen tegen allergieën en verkoudheid daarentegen is 20 procent voor een lager geprijsd product gegaan, 48 procent van hen gaf aan dat dit een betere ervaring was dan verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in