Amerikaanse consument vindt goedkopere producten prima
Uit hun onderzoek blijkt dat in de Verenigde Staten in elke categorie van consumer-packaged-goods gemiddeld zo’n 18 procent van de consumenten de afgelopen twee jaar lager geprijsde artikelen heeft gekocht.
Van de consumenten die overstapten op een goedkoper product, gaf 46 procent aan dat deze producten hen beter bevielen dan verwacht. Een grote meerderheid van deze consumenten zei dat deze producten hen veel beter beviel. 34 procent van de overstappers gaf aan dat ze niet langer de voorkeur gaven aan de duurdere merken, 41 procent zei dat hoewel ze de voorkeur gaven aan de duurdere producten, ze van mening waren dat ze niet het extra geld waard zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
McKinsey geeft aan dat er op dit moment een grote hoeveelheid consumenten ‘zweeft’. Het percentage zwevende consumenten verschilt per categorie en hangt ook af van hoeveel consumenten al van de duurdere merken zijn afgestapt, wat hun ervaringen met de goedkopere producten zijn en hoe ze hun koopintenties zullen aanpassen.
Een voorbeeld: slechts 12 procent van de bierdrinkers is op een goedkoper merk overgestapt. 31 procent daarvan beoordeelt het goedkopere merk positiever dan ze zelf hadden verwacht.
In de markt voor medicijnen tegen allergieën en verkoudheid daarentegen is 20 procent voor een lager geprijsd product gegaan, 48 procent van hen gaf aan dat dit een betere ervaring was dan verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid