Advertenties in Swinglevend in strijd met reclamecode


Zo oordelen de Reclame Code Commissie en in hoger beroep het College van Beroep na een verzoek van de Keuringsraad Aanprijzing Gezondheidsproducten (KAG). Drie redactioneel ogende artikelen in het blad Swinglevend zijn volgens het College reclame, maar zijn als zodanig onvoldoende herkenbaar. Deze uitingen zijn daarom oneerlijk. Ook zijn de artikelen in strijd met de Warenwet en de Geneesmiddelenwet.
Naast de redactioneel ogende artikelen zijn ook de advertenties voor Prelox, BioActive Magnesium en Bio-Glucosamine in strijd met de Warenwet en de Geneesmiddelenwet bevonden. Farmaceut Pharma Nord wordt verantwoordelijk gehouden voor de advertenties, maar ook voor een van de 'redactionele' artikelen, omdat er een verband is tussen de tekst van het 'redactionele' artikel en het product Bio-Melotanine Complex van Pharma Nord, waarvoor in hetzelfde blad reclame wordt gemaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPartner Medien, uitgever van Swinglevend, wordt verantwoordelijk geacht voor al deze artikelen. Omdat Pharma Nord al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, is besloten om deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid