Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertenties in Swinglevend in strijd met reclamecode

Diverse uitingen in het eerste nummer van 2009 van het blad Swinglevend zijn in strijd met de Nederlandse Reclame Code.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo oordelen de Reclame Code Commissie en in hoger beroep het College van Beroep na een verzoek van de Keuringsraad Aanprijzing Gezondheidsproducten (KAG). Drie redactioneel ogende artikelen in het blad Swinglevend zijn volgens het College reclame, maar zijn als zodanig onvoldoende herkenbaar. Deze uitingen zijn daarom oneerlijk. Ook zijn de artikelen in strijd met de Warenwet en de Geneesmiddelenwet.

related partner content for mobile comes here

Naast de redactioneel ogende artikelen zijn ook de advertenties voor Prelox, BioActive Magnesium en Bio-Glucosamine in strijd met de Warenwet en de Geneesmiddelenwet bevonden. Farmaceut Pharma Nord wordt verantwoordelijk gehouden voor de advertenties, maar ook voor een van de 'redactionele' artikelen, omdat er een verband is tussen de tekst van het 'redactionele' artikel en het product Bio-Melotanine Complex van Pharma Nord, waarvoor in hetzelfde blad reclame wordt gemaakt.

Partner Medien, uitgever van Swinglevend, wordt verantwoordelijk geacht voor al deze artikelen. Omdat Pharma Nord al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, is besloten om deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in