Overslaan en naar de inhoud gaan

Sensation wint Marketing Excellence Award 09

Sensation is verkozen tot marketingbedrijf van 2009 bij de uitreiking van de Marketing Excellence Award 09.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sensation werd gekozen door de vakjury en het publiek. De andere kanshebbers voor de Marketing Excellence Award voor de marketingorganisatie van het jaar waren en G-Star. In de categorie Innovatie viel de keuze op Dwarsligger en in de categorie Connected Customer sleepte de award in de wacht. In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Fishes tot winnaar uitgeroepen.
In Brandboxx Almere nam Duncan Stutterheim namens Sensation (ID&Q) donderdagavond de prijs in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Herwin van den Berg. Stutterheim: 'Voor mij is het bijzonder, ik kom niet uit het marketingvak maar uit de feesten. Als je de vakjury en al die topmensen ziet die erover oordelen, dan ben ik echt vereerd. De waardering van al die dikke mooie merken voelt enorm goed.'
Van den Berg lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘Knap hoe Sensation zich door de jaren heen heeft weten te ontwikkelen van een standaard dancefeest naar een totaalbeleving. Daarmee zijn ze de dancemarkt ontstegen. Ze overweldigen de consument in plaats van dat ze deze tevreden stellen. Er zijn maar weinig entertainmentbedrijven die een merkevent (inter)nationaal zo succesvol weten neer te zetten. Door het motto Be part of the night dress in white betrekken ze bezoekers optimaal bij het merk. Sensation is daarmee een perfect voorbeeld van engagement marketing.'

related partner content for mobile comes here

Innovatie

In de categorie Innovatie won Dwarsligger. ‘Innovatie verwacht je in alles behalve het papieren boek,’ aldus de juryvoorzitter. ‘Uitgeverij Jongbloed heeft op een slimme manier haar huidige activiteiten weten te combineren tot een nieuw product. Uitgangspunt was de behoefte in de markt om het leescomfort van het huidige boek te verbeteren.’
In de categorie Connected Customer won Marktplaats.nl. Van den Berg: ‘De kracht van deze online marktplaats zit hem in de eenvoud van de website. Het gebruikersgemak staat voorop. Het is een fantastische omgeving waar meer dan een miljoen kopers en verkopers elkaar dagelijks weten te vinden. Innovatie is gebaseerd op de veranderende behoefte van de consument. Samen met de klant komt de handelssite telkens weer tot nieuwe "marktplaatsjes". Zo kun je inmiddels ook nieuwe producten en personeel op Marktplaats vinden.'

MVO

De MVO Award ging naar Fishes. ‘Een onderneming met een enorme maatschappelijke relevantie,’ aldus Herwin van den Berg ‘Ze leveren een wezenlijke bijdrage aan het oplossen van een wereldwijd probleem, namelijk de visstand. En dit wordt in de toekomst alleen maar relevanter door de toenemende visconsumptie. De jury heeft bewondering voor de wijze waarop Fishes MSC gecertificeerde vis toegankelijk maakt. Ze beperken zich niet alleen tot wholesale maar hebben ook winkels en een restaurant.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in