Overslaan en naar de inhoud gaan

'Vuurwerk nodig om kwade geesten te verdrijven'

De Chinezen steken vuurwerk af om slechte geesten te verdrijven, en volgens Alfred Levi, directeur 3MO, moeten financiële marketeers dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Misschien neemt Levi wel wat voetzoekers mee, als dagvoorzitter van de , 3 december aanstaande. Het congres heeft dit jaar als onderwerp ‘Uit het Dal’ meegekregen.
Volgens Levi is de financiële sector op dit moment vooral bezig met het likken van de wonden: ‘Dit heeft vanzelfsprekend ook effect op de financieel marketeers.’

related partner content for mobile comes here

Volgens Levi is voor alle spelers in de financiële sector echter noodzaak om nu uit het dal te klimmen. ‘De vraag is alleen hóe. Intern is men er volop mee bezig, reorganisaties worden doorgevoerd, maar er is nog weinig zichtbaar of tastbaar gemaakt voor de buitenwereld. De gevolgen van de crisis dreunen nog na en bankiers en verzekeraars hebben de blik noodgedwongen naar binnen moeten richten. En ondertussen schreeuwt de markt om oplossingen. Starters op de woningmarkt komen op dit moment niet of nauwelijks in aanmerking voor een hypotheek en ook richting het mkb zijn geldverstrekkers uiterst terughoudend. Innoverende, creatieve geesten staan te trappelen om een nieuw bedrijf te beginnen. De open dagen van de Kamer van Koophandel zijn nog nooit zo goed bezocht, maar de financiële sector springt er niet op in. Financieringen worden nauwelijks verstrekt.’

Volgens Levi nemen financiële instellingen nog te weinig een relevante propositie in. ‘Het communicatievolume is maar liefst met 70 procentafgeroomd. Voor een deel komt dat door de crisis, waardoor bezuinigingen noodzakelijk zijn, maar voor een deel ook omdat men niet weet wat men zou moeten communiceren.’

Toch zijn er volgens Levi ook positieve uitzonderingen. ‘De "Eerlijk overLater" campagne van Aegon is bijvoorbeeld consistent en gericht op de lange termijn. En de ASR-campagne is een prachtig charme-offensief waarin het concern zich toont als een persoonlijke verzekeraar met een krachtige verwijzing naar de adviseur. Ook InShared heeft een boeiende propositie ingenomen.’

‘In het crisisdal ontkiemen de eerste groene grassprietjes wel degelijk, ook al is het er nog behoorlijk koud. Ik maak me echter zorgen dat de sector nog in een winterslaap verkeert als straks de lente doorbreekt. Laat je niet leiden door de emoties van vandaag en gisteren, maar door de emoties van morgen. Wees voorbereid op de lente.’

Sprekers op de zijn - naast Alfred Levi - Jeroen Smit (auteur van Het Drama Ahold en De Prooi), Isabelle Conner (global head of marketing ING Group), Marcel Evertsen (Hoofd Commerciele Communicatie AEGON), Suzanne Swinkels en Emilie Huber (partners Branddocters), Felix Tenniglo (directeur InShared), Jaap van Ginneken (hoogleraar massapsychologie), Hans Hagenaars (ING), Roland v Kralingen (Innoa), Kevin Voges (mede oprichter Yunoo), Jaap Peters (organisatieactivist bij DeLimes) en Jan Willem Sieburgh (zakelijk directeur Rijksmuseum). Er zijn nog beschikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in