Marktaandeel Google stijgt weer
Checkit onderzocht in december 2005 in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive voor de negende keer het zoekgedrag van 1297 internetgebruikers.
Uit het onderzoek blijkt dat Google nog steeds de onbetwiste leider is onder de zoekmachines in Nederland.
98 procent kent Google, 95 procent gebruikt de zoekmachine wel eens en 91 procent gebruikt Google het meest. De marktaandelen van de overige zoekmachines zijn haast verwaarloosbaar in vergelijking met Google.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuHieronder staan gegevens over de bekendheid en het gebruik van de vijf bekendste zoekmachines van Nederland. Tussen haakjes staat de stijging of daling in procentpunten ten opzichte van de Nationale Search Engine Monitor die in januari 2005 werd uitgevoerd:
Met name het aantal mensen dat ilse wel eens gebruikt daalde met 10 procentpunt aanzienlijk. Daarnaast namen ook de geholpen bekendheid (-3 procent) en het aantal mensen dat ilse het meest gebruikt (-4 procent) af.
De geholpen bekendheid van MSN Search stijgt flink met 7 procentpunten. De toegenomen bekendheid van MSN Search resulteert echter nog niet in een toename van het aantal mensen dat MSN Search opgeeft als favoriete zoekmachine.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid