Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Google stijgt weer

Nog meer Nederlanders maakten het afgelopen jaar gebruik van Google. 95 procent gebruikt deze zoekmachine wel eens en maar liefst 91…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Checkit onderzocht in december 2005 in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive voor de negende keer het zoekgedrag van 1297 internetgebruikers.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat Google nog steeds de onbetwiste leider is onder de zoekmachines in Nederland.
98 procent kent Google, 95 procent gebruikt de zoekmachine wel eens en 91 procent gebruikt Google het meest. De marktaandelen van de overige zoekmachines zijn haast verwaarloosbaar in vergelijking met Google.

Hieronder staan gegevens over de bekendheid en het gebruik van de vijf bekendste zoekmachines van Nederland. Tussen haakjes staat de stijging of daling in procentpunten ten opzichte van de Nationale Search Engine Monitor die in werd uitgevoerd:

Met name het aantal mensen dat ilse wel eens gebruikt daalde met 10 procentpunt aanzienlijk. Daarnaast namen ook de geholpen bekendheid (-3 procent) en het aantal mensen dat ilse het meest gebruikt (-4 procent) af.

De geholpen bekendheid van MSN Search stijgt flink met 7 procentpunten. De toegenomen bekendheid van MSN Search resulteert echter nog niet in een toename van het aantal mensen dat MSN Search opgeeft als favoriete zoekmachine.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in