Private labels bedreigen fmcg-merken in India


Doordat retailers actiever hun huismerken inzetten, verschuift het speelveld van de fmcg-merken naar de retailers. Het grotere aantal private labels kan ervoor zorgen dat de A-merken opnieuw naar hun marktwaarde en de relatie met de retailers moeten kijken.
De retailers zetten meer huismerken in omdat ze daarmee hun marge kunnen vergroten en ze een betere onderhandelingspositie met de fmcg-bedrijven krijgen. Ze begonnen ooit met hun huismerken om een goedkoper product aan te bieden, maar ze lijken nu steeds meer qua verpakking op de nationale merken, tegen een lagere prijs. Daarnaast lanceren ze producten waarmee ze een breder publiek kunnen bereiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe private labels waren in het begin vooral in het household-segment te zien, een het groeiende tevredenheidsniveau van de consumenten die de producten kochten, hebben voor een goed imago van de retailers gezorgd. Datamonitor verwacht dat hierdoor dat de consumenten ook open zullen staan voor andere categorieën als food & beverages en personal care.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid