Overslaan en naar de inhoud gaan

Private labels bedreigen fmcg-merken in India

In het begin draaide het bij private labels in India om de waardepropositie, maar steeds meer consumenten zien deze huismerken als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doordat retailers actiever hun huismerken inzetten, verschuift het speelveld van de fmcg-merken naar de retailers. Het grotere aantal private labels kan ervoor zorgen dat de A-merken opnieuw naar hun marktwaarde en de relatie met de retailers moeten kijken.

related partner content for mobile comes here

De retailers zetten meer huismerken in omdat ze daarmee hun marge kunnen vergroten en ze een betere onderhandelingspositie met de fmcg-bedrijven krijgen. Ze begonnen ooit met hun huismerken om een goedkoper product aan te bieden, maar ze lijken nu steeds meer qua verpakking op de nationale merken, tegen een lagere prijs. Daarnaast lanceren ze producten waarmee ze een breder publiek kunnen bereiken.

De private labels waren in het begin vooral in het household-segment te zien, een het groeiende tevredenheidsniveau van de consumenten die de producten kochten, hebben voor een goed imago van de retailers gezorgd. Datamonitor verwacht dat hierdoor dat de consumenten ook open zullen staan voor andere categorieën als food & beverages en personal care.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in