Commissariaat onderzoekt weer Tros-programma


Het Sprookjesboomfeest is geproduceerd door de Efteling, die ook een reeks Sprookjesboom-producten uitbracht, zo meldt NRC Handelsblad. Maar een woordvoerster van de mediawaakhond wil niet zeggen wat de reden is voor het onderzoek naar het programma.
Eerder deze week kreeg de omroep een boete van 270.000 euro opgelegd, omdat bij het maken van het kinderprogramma Bibaboerderij volgens het commissariaat de sponsorregels waren overtreden. De serie werd betaald door supermarktketen C1000.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMinister Ronald Plasterk (Media) verlengde vorige week de zendmachtiging van de Tros op voorwaarde dat de omroep zich voortaan beter aan de Mediawet houdt. Een jurist ziet daar voortaan op toe. Het commissariaat heeft 'recent alle betreffende stukken' over Het Sprookjesboomfeest opgevraagd.
Het Commissariaat heeft het bezwaar van de Tros tegen een boete van 35.000 euro voor Alle fans aan dek afgewezen. Dit programma werd uitgezonden in 2007 vanaf een cruiseschip tijdens een reis van Florida naar Mexico. De omroep maakte daarin ontoelaatbare reclame voor de organisator. De Tros kan tegen het besluit nog in beroep gaan. De omroep kon niet reageren op het nieuwe onderzoek. De Efteling zegt een brief van het Commissariaat te hebben gekregen.
Bron: NRC Handelsblad/Joep Dohmen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid