Voorlopig geen tabaksmarketing gericht op trendsetters
De marketingactiviteit wordt volgens een woordvoerder van het bedrijf opgeschort. Dat zegt hij in NRC Handelsblad. De Voedsel en Warenautoriteit heeft de marketingpraktijken van Imperial Tabacco onderzocht na publicatie erover in NRC Handelsblad, afgelopen zaterdag.
De tabaksfabrikant sloot contracten met zestig vernieuwende modeontwerpers, muzikanten en grafisch vormgevers vanaf 21 jaar in de vier grote steden. In ruil voor hun marketingideeën kregen de contractanten maandelijks twee sloffen sigaretten van het merk Gauloises. Ze kregen een geheimhoudingscontract voorgelegd.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaImperial Tobacco zei dat het zich aan de wet houdt, maar hoogleraren betwistten dat. In de Tabakswet staat dat een bedrijf geen sigaretten mag weggeven en er ook geen reclame voor mag maken. De fabrikant zegt het belangrijk te vinden om met partijen als Stivoro en de Voedsel en Warenautoriteit in gesprek te gaan voordat ze een besluit neemt over het al dan niet voortzetten van de marketingactiviteiten.
Bron: NRC Handelsblad/Jaus Müller en Esther Rosenberg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid