Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorlopig geen tabaksmarketing gericht op trendsetters

Tabaksfabrikant Imperial Tobacco stopt voorlopig met het inzetten van jonge en creatieve mensen om de verkoop van sigaretten onder jongeren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wordt volgens een woordvoerder van het bedrijf opgeschort. Dat zegt hij in NRC Handelsblad. De Voedsel en Warenautoriteit heeft de marketingpraktijken van Imperial Tabacco onderzocht na publicatie erover in NRC Handelsblad, afgelopen zaterdag.

related partner content for mobile comes here

De tabaksfabrikant sloot contracten met zestig vernieuwende modeontwerpers, muzikanten en grafisch vormgevers vanaf 21 jaar in de vier grote steden. In ruil voor hun marketingideeën kregen de contractanten maandelijks twee sloffen sigaretten van het merk Gauloises. Ze kregen een geheimhoudingscontract voorgelegd.

Imperial Tobacco zei dat het zich aan de wet houdt, maar hoogleraren betwistten dat. In de Tabakswet staat dat een bedrijf geen sigaretten mag weggeven en er ook geen reclame voor mag maken. De fabrikant zegt het belangrijk te vinden om met partijen als Stivoro en de Voedsel en Warenautoriteit in gesprek te gaan voordat ze een besluit neemt over het al dan niet voortzetten van de marketingactiviteiten.

Bron: NRC Handelsblad/Jaus Müller en Esther Rosenberg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in