Consumentenbond in actie tegen sms-diensten
De Consumentenbond heeft 298 'bruikbare klachten' ontvangen op een in september geopend meldpunt over sms-diensten.
De bond heeft op zijn beurt drie klachten hierover ingediend bij de Reclame Code Commissie. Volgens de Consumentenbond werkt een sms-gedragscode van de telecomsector niet. Die gedragscode moet een einde maken aan misleiding van de klanten. Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) onderzoekt of de gedragscode voldoende is om de consument duidelijk te maken wat de kosten van sms-diensten zijn. Onder andere kinderen worden vaak het slachtoffer van sms-diensten, zoals het downloaden van ringtones, die ogenschijnlijk gratis zijn.
Volgens de Consumentenbond meldden gedupeerden dat ze bedragen kwijt zijn van 3 tot 6000 euro als gevolg van misleidende reclame op internet en tv. Mensen zitten vaak vast aan een duur abonnement zonder dat te beseffen.
De Consumentenbond wil dat benadeelde klanten hun gelijk kunnen halen bij het telecom-bedrijf dat de betalingen van de sms'jes int en aan aanbieders van sms-diensten eisen kan stellen aan de manier waarop zij hun klanten informeren.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid