Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer dan de helft van de Amerikanen doet online kerstinkopen

55 procent van alle Amerikaanse consumenten doet de kerstinkopen dit jaar online. En 26 procent zal meer cadeaus online kopen dan vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2008 lagen de percentages nog op respectievelijk 49 procent en 21 procent. Zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘2009 Mindset of a Multi-Channel Shopper’, waarvoor 1000 consumenten werden ondervraagd. Het is dus voor het eerst dat een meerderheid besluit om de kerstinkopen online te doen

related partner content for mobile comes here

Wat vonden de onderzoekers nog meer:

  • 88 procent van de online shoppers wil best de volledige prijs betalen als er niet veel producten voorradig zijn, en als ze extra en effectieve service krijgen.
  • 85 procent geeft nog steeds als reden voor online shopping tijdsbesparing, maar respectievelijk 40 en 38 procent zegt ook online te gaan vanwege online verlangslijstjes en de productrecensies.
  • De top-producten die online gekocht worden, zijn boeken, kleding, muziek, cadeaubonnen, speel-goed en consumentenelektronica. Minstens 33 procent van de consumenten is van plan een dergelijk product online aante schaffen.
  • 62 procent noemt hoge verzendloksten als reden dat ze niet te veel online kopen. De onderzoekers concluderen hieruit dat online winkels gratis verzendkosten moeten aanbieden om publiek naar de site te trekken.
  • Shoppers geven aan loyaal te willen blijven aan de retailer, maar 70 procent geeft aan naar de concurrent te rennen als producten uitverkocht blijken.
  • 60 procent van de shoppers vindt het belangrijk dat de producten in de winkel op te halen zijn, na-dat ze online gekocht zijn.
  • Een op de drie shoppers maakt gebruik van een mobieltje om online te shoppen, maar dan vooral om prijzen te vergelijken, of te kijken of het product in voorraad is.
  • Social networking sites zullen het shopgedrag van 37 procent van de online shoppers beinvloeden. Vorig jaar lag dat percentage op 24 procent.

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in