Meer dan de helft van de Amerikanen doet online kerstinkopen
55 procent van alle Amerikaanse consumenten doet de kerstinkopen dit jaar online. En 26 procent zal meer cadeaus online kopen dan vorig…
In 2008 lagen de percentages nog op respectievelijk 49 procent en 21 procent. Zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘2009 Mindset of a Multi-Channel Shopper’, waarvoor 1000 consumenten werden ondervraagd. Het is dus voor het eerst dat een meerderheid besluit om de kerstinkopen online te doen
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Wat vonden de onderzoekers nog meer:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta- 88 procent van de online shoppers wil best de volledige prijs betalen als er niet veel producten voorradig zijn, en als ze extra en effectieve service krijgen.
- 85 procent geeft nog steeds als reden voor online shopping tijdsbesparing, maar respectievelijk 40 en 38 procent zegt ook online te gaan vanwege online verlangslijstjes en de productrecensies.
- De top-producten die online gekocht worden, zijn boeken, kleding, muziek, cadeaubonnen, speel-goed en consumentenelektronica. Minstens 33 procent van de consumenten is van plan een dergelijk product online aante schaffen.
- 62 procent noemt hoge verzendloksten als reden dat ze niet te veel online kopen. De onderzoekers concluderen hieruit dat online winkels gratis verzendkosten moeten aanbieden om publiek naar de site te trekken.
- Shoppers geven aan loyaal te willen blijven aan de retailer, maar 70 procent geeft aan naar de concurrent te rennen als producten uitverkocht blijken.
- 60 procent van de shoppers vindt het belangrijk dat de producten in de winkel op te halen zijn, na-dat ze online gekocht zijn.
- Een op de drie shoppers maakt gebruik van een mobieltje om online te shoppen, maar dan vooral om prijzen te vergelijken, of te kijken of het product in voorraad is.
- Social networking sites zullen het shopgedrag van 37 procent van de online shoppers beinvloeden. Vorig jaar lag dat percentage op 24 procent.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid