Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse supermarktketen ASDA geeft consumenten meer macht

Asda komt met 3 initiatieven die consumenten een stem moeten geven in het besluitvormingsproces van de retailer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

related partner content for mobile comes here

Bij het eerste initiatief, Chosen by You, heeft een klantenpanel de mogelijkheid om producten te testen, voordat ze op de schappen komen. De consument krijgt hierdoor meer invloed op het inkoopproces, aldus Asda tegen het Britse vakblad Marketing Week.

Het tweede initiatief, Aisle Spy, wordt gebracht als onderdeel van het reeds bestaande social network Your Asda en is een verzameling (niet-gecensureerde) weblogs en live webcams.

En het derde initiatief, Bright Ideas genaamd, beloont consumenten met interessante ideeën, met als be-langrijkste voorwaarde dat deze ideeën het bedrijf geld moeten gaan besparen.
En dan moet je niet denken aan een gratis volle boodschappentas, maar aan een percentage van 5 procent van het geld dat men zal besparen.

Asda wil consumenten meer macht geven, in de hoop dat dat vertrouwen en langetermijn loyaliteit zal ople-veren. Want volgens de retailer kan loyaliteit niet worden ‘gekocht met plastic punten of kortinsgbonnen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in