Adverteerders steunen deal Microsoft en Yahoo
Het zou de competitie op de markt van search vergroten en de dominantie van Google tegengaan. Microsoft verzorgt de zoektechnologie en Yahoo doet de verkoop van advertenties. Dat is volgens de partijen goed voor zowel adverteerders, uitgevers als consumenten.
De ceo’s van Publicis Groupe, WPP, Interpublic en Omnicom Group ondertekenden een brief die is gericht aan het Amerikaanse ministerie van Justitie. Dat onderzoekt nog of de deal wel kan. De adverteerders vinden juist dat de samenwerking tussen Microsoft en Yahoo de competitie verstevigt. Google is nog altijd goed voor 65 procent van de zoekopdrachten, Microsoft en Yahoo samen voor bijna 30. De briefschrijvers hopen dat het ministerie het onderzoek snel kan afronden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Emerce/Jannemiek Starkenburg
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid