Overslaan en naar de inhoud gaan

Conversie van zichtbare online display advertising hoger dan aangenomen

Slechts 48 procent van de bannervertoningen wordt gezien. Veel banners worden immers pas zichtbaar na scrollen, en door de bezoekers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek, dat op basis van de online campagnes van een energieleverancier in 2009 tot stand is gekomen, werd gemeten hoe lang de online uitingen in beeld zijn geweest en hoeveel procent van de uitingen überhaupt vertoond werd aan de bezoe-ker. Daarbij is de aanname gedaan dat een visibility tussen de 50 procent en 100 procent van de banner ‘volledig’ te noemen is. In drie weken tijd werden ruim 2 miljoen impressies geanalyseerd over drie verschillende grote netwerken.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: slechts 48 procent van de ingekochte vertoningen op de verschillende sites werd ook daadwerkelijk gezien.
Marc Arnold van Mediaxplain*: ‘Dit onderzoek maakt duidelijk dat de benchmark van 0,3 procent clickratio per campagne, die al jarenlang als standaard geldt, in principe zou kunnen worden verhoogd naar 0,6 procent. Wanneer er teruggerekend wordt naar daadwerkelijke kosten per echte vertoning, leidt dit ook tot een kostenreductie van 52 procent per klik en, het belangrijkst, een extreme daling van de kosten per acquisitie via het internet’.

De uitkomsten rechtvaardigen de toenemende inkoop op basis van clicks door mediabureaus, maar tegelijkertijd blaast het CPM, de inkoop op basis van vertoningen, een nieuw leven in. Het inkopen van impressies wordt dus minder interessant, maar het kopen van echte zichtbaarheid des te meer.

De uitkomsten uit dit onderzoek onderstrepen volgens Mediaxplain* Adrime het belang om de resultaten van online advertentiecampagnes te blijven optimaliseren, door zowel exploitant als de adverteerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in