Conversie van zichtbare online display advertising hoger dan aangenomen
In het onderzoek, dat op basis van de online campagnes van een energieleverancier in 2009 tot stand is gekomen, werd gemeten hoe lang de online uitingen in beeld zijn geweest en hoeveel procent van de uitingen überhaupt vertoond werd aan de bezoe-ker. Daarbij is de aanname gedaan dat een visibility tussen de 50 procent en 100 procent van de banner ‘volledig’ te noemen is. In drie weken tijd werden ruim 2 miljoen impressies geanalyseerd over drie verschillende grote netwerken.
Wat blijkt: slechts 48 procent van de ingekochte vertoningen op de verschillende sites werd ook daadwerkelijk gezien.
Marc Arnold van Mediaxplain*: ‘Dit onderzoek maakt duidelijk dat de benchmark van 0,3 procent clickratio per campagne, die al jarenlang als standaard geldt, in principe zou kunnen worden verhoogd naar 0,6 procent. Wanneer er teruggerekend wordt naar daadwerkelijke kosten per echte vertoning, leidt dit ook tot een kostenreductie van 52 procent per klik en, het belangrijkst, een extreme daling van de kosten per acquisitie via het internet’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe uitkomsten rechtvaardigen de toenemende inkoop op basis van clicks door mediabureaus, maar tegelijkertijd blaast het CPM, de inkoop op basis van vertoningen, een nieuw leven in. Het inkopen van impressies wordt dus minder interessant, maar het kopen van echte zichtbaarheid des te meer.
De uitkomsten uit dit onderzoek onderstrepen volgens Mediaxplain* Adrime het belang om de resultaten van online advertentiecampagnes te blijven optimaliseren, door zowel exploitant als de adverteerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid