Overslaan en naar de inhoud gaan

25% groei offshore contactcenter activiteiten

Nederlandse bedrijven kiezen onder invloed van de economische crisis steeds vaker voor het offshore laten uitvoeren van klantcontacten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unamic/HCN, de marktleider op het gebied van offshore klantcontact, ziet dit jaar een groei met 25% in het uitbesteden van klantcontacten door Nederlandse bedrijven naar Suriname en Turkije. De groeitrend is volgens Arien Westmaas van Unamic/HCN het gevolg van de huidige economische omstandigheden. Daarnaast speelt het algemeen verbeterde imago van de kwaliteit van dienstverlening vanuit lage lonen landen eveneens een rol. De groei in offshore heeft niet te maken met de nieuwe telecomwetgeving, stelt Westmaas. 'Voor ons is die sowieso niet van toepassing want wij doen geen outbound activiteiten. Maar het lijkt me niet dat Nederlandse bedrijven op deze manier de Telecom wet kunnen omzeilen.'

related partner content for mobile comes here

De typische klantcontact activiteiten die vanuit offshore locaties worden uitgevoerd, liggen op het gebied van klantenservice, technische helpdesk en backoffice processen. Om de groei te kunnen opvangen, breidt Unamic/HCN het personeelsbestand in Suriname op dit moment uit van driehonderd naar vierhonderd medewerkers. Eerder dit jaar heeft het bedrijf opdracht gegeven voor de bouw van een nieuw en groter contactcenter in Paramaribo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in