Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mediabedrijven moeten overstappen naar digitale strategie'

Telecom- en mediabedrijven moeten hun bedrijfsmodellen laten varen en overstappen naar een digitale strategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze weinig verrassende conclusie trekken Oracle en The Future Laboratory in het onderzoek 'Capitalising on the Digital Age', een studie over hoe telecom- en mediabedrijven moeten inspelen op het door digitalisering veranderende consumentengedrag. Telco's en mediabedrijven moeten snel gaan nadenken over alternatieven voor hun huidige businessmodellen, zeggen de onderzoekers.

related partner content for mobile comes here

De online economie groeit volgens Oracle de komende jaren sterk. Tegelijkertijd zal de prijs van digitale content steeds verder gaan zakken en in de buurt van het nulpunt komen. Bedrijven zullen dus op zoek moeten gaan naar andere mogelijkheden of hun aanbod zodanig optimaliseren dat er nog geld wordt verdiend.

In het onderzoek komen de onderzoekers met een aantal - nogal vergaande - voorspellingen op basis waarvan telco's eventueel nieuwe diensten kunnen ontwikkelen die weer geld zullen opleveren. Zo wordt de opkomst van augmented reality voorspeld. Verder gaat contextual branding een belangrijkere rol spelen, waardoor consumenten dankzij voorspellende en geospatial software binnen een bepaalde context of omgeving zijn te benaderen in tegenstelling tot de huidige massa-advertenties. Deze 1-op-1 benadering komt terug in 'supertising', waarbij verschillende reclames worden getoond op hetzelfde scherm zodat verschillende mensen in een kamer gelijktijdig worden bereikt met een aparte boodschap. Om het effect van deze reclame-uitingen te meten wordt niet langer gewerkt met het volgen van oogbewegingen, maar kan worden gekeken naar emotionele betrokkenheid.

Het onderzoeksrapport biedt strategieën die telco's en mediabedrijven in de toekomst kunnen gebruiken. Zo moeten zij onder meer aan consumentenvertrouwen kweken, moeten ze de mogelijkheden van nieuwe verdienmodellen onderzoeken, andere betaalmethoden introduceren, samenwerken met andere partijen en een goede beveiliging van digitale gegevens bieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in