'Mediabedrijven moeten overstappen naar digitale strategie'


Deze weinig verrassende conclusie trekken Oracle en The Future Laboratory in het onderzoek 'Capitalising on the Digital Age', een studie over hoe telecom- en mediabedrijven moeten inspelen op het door digitalisering veranderende consumentengedrag. Telco's en mediabedrijven moeten snel gaan nadenken over alternatieven voor hun huidige businessmodellen, zeggen de onderzoekers.
De online economie groeit volgens Oracle de komende jaren sterk. Tegelijkertijd zal de prijs van digitale content steeds verder gaan zakken en in de buurt van het nulpunt komen. Bedrijven zullen dus op zoek moeten gaan naar andere mogelijkheden of hun aanbod zodanig optimaliseren dat er nog geld wordt verdiend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het onderzoek komen de onderzoekers met een aantal - nogal vergaande - voorspellingen op basis waarvan telco's eventueel nieuwe diensten kunnen ontwikkelen die weer geld zullen opleveren. Zo wordt de opkomst van augmented reality voorspeld. Verder gaat contextual branding een belangrijkere rol spelen, waardoor consumenten dankzij voorspellende en geospatial software binnen een bepaalde context of omgeving zijn te benaderen in tegenstelling tot de huidige massa-advertenties. Deze 1-op-1 benadering komt terug in 'supertising', waarbij verschillende reclames worden getoond op hetzelfde scherm zodat verschillende mensen in een kamer gelijktijdig worden bereikt met een aparte boodschap. Om het effect van deze reclame-uitingen te meten wordt niet langer gewerkt met het volgen van oogbewegingen, maar kan worden gekeken naar emotionele betrokkenheid.
Het onderzoeksrapport biedt strategieën die telco's en mediabedrijven in de toekomst kunnen gebruiken. Zo moeten zij onder meer aan consumentenvertrouwen kweken, moeten ze de mogelijkheden van nieuwe verdienmodellen onderzoeken, andere betaalmethoden introduceren, samenwerken met andere partijen en een goede beveiliging van digitale gegevens bieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid