Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: splitscreen advertising werkt voor Carpetright

Splitscreen advertising (het laten zien van een spot direct na de programma-aankondiging, in de look and feel van de betreffende zender)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Splitscreen advertising (het laten zien van een spot direct na de programma-aankondiging, in de look and feel van de betreffende zender) blijkt effectief in het stimuleren van merkeffecten. Aldus MediaCom en .

related partner content for mobile comes here

De twee deden onderzoek onder 4000 respondenten, uitgevoerd door Memo2 voor adverteerder .

In het onderzoek is gekeken naar verschillen tussen splitscreen advertising, een reguliere spot en de combinatie van de twee varianten. Hierbij is een uitsplitsing gemaakt in effecten op Carpetright klanten en niet-klanten. Bij niet-klanten leidt een contact met een reguliere spot tot 30 procent stijging in reclamebekendheid. Wanneer men in contact is geweest met splitscreen advertising is een stijging van 42 procent te zien.

Een combinatie werkt het beste: wanneer consumenten met beide varianten in contact zijn gekomen, zie je een stijging van 77 procent.

De herkenning van een commercial via splitscreen ligt 45 procent hoger dan bij de groep die in contact is geweest met alleen een reguliere spot.
Bij een contact met zowel een reguliere spot als splitscreen advertising stijgt de herkenning met nog eens 26 procent.

De reclamebekendheid onder klanten was 40 procent hoger dan bij een reguliere spot en de combinatie van spotinzet en split screen advertising leverde nog eens 23 procent extra op. De splitscreen spots be-invloeden daarnaast ook de koopintentie, voornamelijk onder niet-klanten.

Volgens MediaCom kan de verklaring gevonden worden in het feit dat splitscreen advertising het mogelijk maakt om een commercial te onttrekken uit reguliere reclameblokken. Zo wordt de consument blootge-steld aan diverse opeenvolgende reclameboodschappen.

‘Bij splitscreen advertising wordt de aandacht gericht op één specifieke commercial, in de look and feel van de zender, wat de attentiewaarde aanzienlijk verhoogt. Deze manier van adverteren is daarom vooral effectief voor categorieën of merken die doorgaans met minder aandacht worden bekeken of met een zwaar concurrentieveld te maken hebben.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in