'Merken moeten persoonlijker worden op Twitter’


De studie werd gestart in mei 2009. Leden van de online TalkToChange onderzoeksgemeenschap die Twitter gebruiken werden uitgenodigd om deel te nemen aan dit Twitter-onderzoek en het te promoten onder hun aanhangers en vrienden. In totaal deden 620 'echte' (=gemiddelde van 17 tweets/dag gedurende 14 maanden) twitteraars van over heel de wereld mee aan het onderzoek. Meer dan 50.000 tweets werden geanalyseerd volgens kwalitatieve, kwantiatieve en observationele onderzoeksmethodes.
De typische Twitter-gebruiker blijkt een man te zijn van eind twintig/begin dertig, die technisch goed onderlegd is en actief is in de IT-, media-/reclame- of consultingsector. Dit profiel is volgens de onderzoekers vergelijkbaar met dat van de eerste internetgebruikers. Twitteraars blijken op de een of andere manier redelijk invloedrijk te zijn in de offline wereld. Het gaat vaak om industriële experts, journalisten en bloggers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGebruikers definiëren Twitter als een sociaal netwerk van vrienden en/of zakelijke contacten waar ze interessante, boeiende, inspirerende of grappige weetjes of hyperlinks op een supersnelle manier kunnen delen en ontdekken.
Merken op Twitter zouden de tweets volgens de onderzoekers nauwkeuriger moeten bekijken en op een heel persoonlijke manier reageren tegenover personen die een merk volgen in plaats van ze enkel te bestoken met reclame. Twitter-gebruikers stellen daadwerkelijk vragen aan merken in de hoop dat ze luisteren en zullen antwoorden. Google, Apple en Amazon zijn de meest besproken merken op Twitter, gevolgd door een aantal technologische bedrijven en andere sterke internationale merken zoals Starbucks, Disney en HP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid