Nestlé breidt halal-portfolio uit
Levensmiddelenfabrikant Nestlé breidt het aanbod aan halal-producten de komende jaren sterk uit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Nestlé-bestuurder Frits van Dijk zegt in Het Financieele Dagblad. ‘De verkoop van halal-levensmiddelen zal in Europa de komende tien jaar met 20 tot 25 procent stijgen’. Nestlé groeit met halal producten jaarlijks 50 procent, de totale markt voor halal-levensmiddelen in Europa wordt voor 2010 becijferd op 69,3 miljard euro.
De populairste halalproducten van Nestlé zijn melkpoeder, kookbenodigdheden, en sauzen. Halal-varianten op maggisoep en smarties staan op het programma. Nestlé lanceerde afgelopen jaar in Frankrijk een lijn halal-diepvriesproducten. Deze worden in 2010 ook in Zwitserland op de markt gebracht.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: FD
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid