Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamemast gaat digitaal

Interbest gaat gegevens van TomTom gebruiken voor het inplannen van campagnes op reclamemasten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het buitenreclamebedrijf krijgt inzicht in de werkelijke aantallen passerende voertuigen en de gemiddelde snelheid op elk uur van de dag. Daarbij geeft TomTom ook het vertrekpunt en de bestemming van auto’s. Hierdoor is het mogelijk om het verzorgingsgebied van een mast in kaart te brengen en kunnen adverteerders campagnes targeten op automobilisten in specifieke regio’s.

related partner content for mobile comes here

De informatie is gebaseerd op anonieme metingen, afkomstig van automobilisten die beschikken over navigatieapparatuur van TomTom. Interbest gebruikt de technologie als eerste, maar hij is beschikbaar voor elke adverteerder. Informatie over de aantallen passerende voertuigen verkreeg het bedrijf tot nu toe van Rijkswaterstaat. Die meet de verkeersintensiteit met meetlussen in het wegdek, echter alleen op bepaalde trajecten.

‘De registratie van TomTom is veel nauwkeuriger’, zegt Interbest-directeur Meindert van den Heuvel. Hij merkt op dat de gemiddelde snelheid mede bepalend is voor de impact en waarde van een reclamemast. Binnen afzienbare tijd kan de adverteerder een uiting aanpassen aan verande-ringen in het verkeer. Interbest heeft de eerste vergunning voor plaatsing van digitale reclamemasten binnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in