Reclamemast gaat digitaal


Het buitenreclamebedrijf krijgt inzicht in de werkelijke aantallen passerende voertuigen en de gemiddelde snelheid op elk uur van de dag. Daarbij geeft TomTom ook het vertrekpunt en de bestemming van auto’s. Hierdoor is het mogelijk om het verzorgingsgebied van een mast in kaart te brengen en kunnen adverteerders campagnes targeten op automobilisten in specifieke regio’s.
De informatie is gebaseerd op anonieme metingen, afkomstig van automobilisten die beschikken over navigatieapparatuur van TomTom. Interbest gebruikt de technologie als eerste, maar hij is beschikbaar voor elke adverteerder. Informatie over de aantallen passerende voertuigen verkreeg het bedrijf tot nu toe van Rijkswaterstaat. Die meet de verkeersintensiteit met meetlussen in het wegdek, echter alleen op bepaalde trajecten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘De registratie van TomTom is veel nauwkeuriger’, zegt Interbest-directeur Meindert van den Heuvel. Hij merkt op dat de gemiddelde snelheid mede bepalend is voor de impact en waarde van een reclamemast. Binnen afzienbare tijd kan de adverteerder een uiting aanpassen aan verande-ringen in het verkeer. Interbest heeft de eerste vergunning voor plaatsing van digitale reclamemasten binnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid