Eurobest: Tribal DDB wint Grand Prix


Nederlandse bureaus wonnen verder nog 11 keer Brons en 7 keer Zilver. Het volledige prijzenoverzicht voor Nederland:
TV/Cinema:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Grand Prix:
Tribal DDB: Philips Cinema 21:9
Goud:
TBWA\Neboko: Pitch/Script reading/Casting voor IDFA
Zilver:
TBWA\Neboko: Walk in fridge voor Heineken
Indie: Het andere verhaal voor Sensoor
Brons:
Indie: Bouwers voor Domino’s Pizza
DDB: Leo voor Ziggo
Euro RSCG 4D: Blind Preview voor Volvo
Interactive:
Goud:
Tribal DDB: Philips Cinema 21:9
Zilver:
Achtung!: Pak de Polo voor Volkswagen
Brons:
Kong: Stanislav voor Min. Justitie
Tribal DDB: Philips vs The Sun
UbachsWisbrun/JWT: KitKat Jesus
Media
Goud:
Kong:Stanislav voor Min. Justitie
Zilver:
Selmore: It’s all about the suit voor Van Gils
Brons:
UbachsWisbrun/JWT: KitKat Jesus voor Nestlé
Amsterdam Worldwide: Asics left-right blogger outreach
Integrated:
Zilver:
FHV/BBDO: Plakkies uit Zuid-Afrika
Print:
Brons
UbachsWisbrun/JWT: Boy/Girl voor Leaf
Outdoor:
Zilver:
DDB: Cool Service voor Grolsch
Brons
N=5: Het weegschaal bushokje voor Fitness First
Direct:
Brons:
Lowe/Draftfcb: Upload Cinema voor De Uitkijk
Craft:
Zilver:
180 Amsterdam: Every team needs the Spark voor Adidas
Het was een lange zit in de Beurs van Berlage, omdat in tegenstelling tot in Cannes, alle prijzen op 1 avond werden uitgereikt. Opvallend was de prestatie van de Belgen die er met 3 Grand Prix, 17 keer Goud en nog tientallen Zilveren en Bronzen awards vandoor gingen. Verder scoorden ook de Zweden goed, evenals de Duitsers en de Fransen. De goed scorende landen behoorden ook tot de grote inzenders. Dit verklaart waarom een doorgaans sterk reclameland als Groot-Brittannie relatief niet zo goed scoorde; daar vandaan kwamen ook minder inzendingen.
Een andere bijzonderheid was het feit dat de jury Integrated onder leiding van 180's Andy Fackrell besloot geen Grand Prix uit te delen, omdat er hun oordeel geen werk tussen zat dat met kop en schouders boven de rest uitstak.
De Grand Prix gingen behalve naar Tribal DDB (TV/Cinema Other screens):
TV/Cinema
BETC Euro RSCG Parijs: Closet voor Canal+ (geregisseerd door de Nederlandse regisseur Matthijs van Heijningen)
Interactive
Happiness Brussel: IQ Font voor Toyota IQ
Print
Euro RSCG Zurich: Goosebumps/Teardrop/Heartbeat voor Zurich Chamber Orchestra
Outdoor
Robert/Boisen & Like minded Kopenhagen: Suzuki Gas Station
Radio
Mortierbrigade Brussel: campagne met oa The First Time voor Studio Brussel
Direct
Goss Gothenburg: A year at the school of engeneering
Sales Promotion
Mortierbrigade Brussel: Eternal Moonwalk voor Studio Brussel
Media
Leo Burnett Lissabon: #039;s first Ephemeral Museum voor Pampero Rum">World's first Ephemeral Museum voor Pampero Rum
Design
Serviceplan Hamburg: Procontra voor Leadacademy
Alle uitslagen zijn te vinden op de Eurobest-site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid