Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: iedereen winkelt op internet

Tegenwoordig koopt of verkoopt 91 procent van de Nederlanders regelmatig artikelen via internet. 73 procent van de Nederlanders geeft aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd door in opdracht van internetaanbieder . Online, een dochteronderneming van T-Mobile, is 1 van de jongste internetaanbieders van Nederland maar viert dit jaar toch zijn 15e verjaardag (Online-Orange-Wanadoo-Euronet) Het onderzoek is ter ere hiervan gehouden, zo meldt het persbericht.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders (73 procent) producten op het internet goedkoper vindt dan in de winkel. En 65 procent heeft vertrouwen in het digitaal betalen van aangeschafte spullen.

‘De scepsis rondom betalen via internet is gelukkig vrijwel verdwenen. Het vormt geen drempel meer en dat is een erg positieve ontwikkeling.’ aldus Hubert Strokosch, directeur van Online: ‘Internet is zo vanzelfsprekend geworden dat we nu vooral kijken naar voordelen en plezier.’

De producten die online worden aangeschaft, zijn in 84 procent van de gevallen nieuw. Maar ook de koop en verkoop van tweedehands artikelen heeft een grote groei doorgemaakt. Verkocht 10 jaar geleden nog slechts 8 procent van de respondenten tweedehands spullen via internet, tegenwoordig biedt 63 procent van de respondenten wel eens gebruikte artikelen aan. Strokosch: ‘Een partij als Marktplaats heeft natuurlijk een enorme vlucht genomen. Vrijwel iedere Nederlander heeft inmiddels wel eens iets via hen ge- of verkocht.’

De respondenten geven ook aan steeds minder nadelen te ondervinden van internetwinkelen, in vergelijking met real-life shoppen. Bijna de helft van de ruim 1.000 respondenten (49 procent) laat weten het prettig te vinden dat er op internet géén ‘hulp’ van een verkoper wordt geboden.
38 procent vindt de service op internet even goed als in de winkel, tegen 26 procent die de service als minder goed ervaart. Dat de spullen niet direct in huis zijn, is voor 54 procent geen enkel probleem.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in