Overslaan en naar de inhoud gaan

Novib start actie voor alleen maar groene chocoladeletters

Onder het motto 'Alle 19 miljoen foute chocoladeletters de winkel uit' voert Oxfam Novib een campagne voor een Groene Sint.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Oxfam Novib is 85 procent van alle in Nederland verkochte chocoladeletters 'fout', dus niet afkomstig van kleine duurzaam opererende cacaoboeren die een eerlijke prijs voor hun producten krijgen.

related partner content for mobile comes here

'Honderdduizenden boeren in de Derde Wereld zijn de dupe', stelt Novib in het rapport Eerlijk duurt het langst. Al twee jaar lang voert deze ontwikkelingsorganisatie campagne, maar tot nu toe zet het niet veel zoden aan de dijk.

Van de 23 miljoen verkochte chocoladeletters in Nederland zijn er maar 3,5 miljoen 'duurzaam' te noemen. Oxfam Novib directeur Adrie Papma tegenover de Volkskrant: “Wij vinden dat de chocoladefabrikanten en supermarkten in Nederland meer lef moeten tonen door meer duurzame cacao in te kopen en aan te bieden aan de consumenten. Grote merken als Verkade, Cadbury en Mars hebben deze stap al gezet. Als de vraag door bedrijven naar duurzaam geproduceerde cacao toeneemt, krijgen de cacaoboeren in ontwikkelingslanden de kans op een zelfstandig bestaan.”

Novib wil dat in 2010 alleen nog maar eerlijke chocoladeletters worden verkocht met een duurzaamheidskeurmerk. (Volkskrant)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in