Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo Ocean Race Game beste advergame

De Volvo Ocean Race Game van UnitedGames is tijdens de Dutch Game Awards 2009 uitgeroepen tot beste advergame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andere genomineerden in deze categorie waren 'Sport is vet, jij niet' (Little Chicken Game Company) en 'Watervlug' (Woedend & Soepel). De Volvo Ocean Race Game is een spel waarbij spelers mee kunnen zeilen aan de Vo via hun internetbrowser. Meer dan 220.000 virtuele zeilers uit 178 landen hebben hieraan meegedaan, meldt .

related partner content for mobile comes here

Het juryrapport meldt: 'Games worden steeds vaker ingezet ter promotie van een merk. En steeds vaker zijn deze games interessant en sterk genoeg om veel meer te zijn dan puur reclame. De genomineerden bewijzen dat er geen grenzen aan advergames zitten. Een browser based 3dD racegame, een Augmented Reality game en een zeilrace waar de speler achter zijn computer realtime in meevaart. De jury ziet bij alle kandidaten dat sociale interactie en het samen delen van de game belangrijk is voor de beleving. De uiteindelijke winnaar excelleerde door de gedegen uitvoering van een moeilijk grijpbaar onderwerp.'

Bij de 2009 won verder onder meer van Spil Games een award voor de beste online game.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in