Volvo Ocean Race Game beste advergame


Andere genomineerden in deze categorie waren 'Sport is vet, jij niet' (Little Chicken Game Company) en 'Watervlug' (Woedend & Soepel). De Volvo Ocean Race Game is een spel waarbij spelers mee kunnen zeilen aan de Volvo Ocean Race via hun internetbrowser. Meer dan 220.000 virtuele zeilers uit 178 landen hebben hieraan meegedaan, meldt UnitedGames.
Het juryrapport meldt: 'Games worden steeds vaker ingezet ter promotie van een merk. En steeds vaker zijn deze games interessant en sterk genoeg om veel meer te zijn dan puur reclame. De genomineerden bewijzen dat er geen grenzen aan advergames zitten. Een browser based 3dD racegame, een Augmented Reality game en een zeilrace waar de speler achter zijn computer realtime in meevaart. De jury ziet bij alle kandidaten dat sociale interactie en het samen delen van de game belangrijk is voor de beleving. De uiteindelijke winnaar excelleerde door de gedegen uitvoering van een moeilijk grijpbaar onderwerp.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij de Dutch Game Awards 2009 won verder onder meer Flakboy van Spil Games een award voor de beste online game.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid